۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۱۷
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 84928017
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بیش از ۶۱ میلیارد تومان مالیات سلامت در خراسان جنوبی واریز شد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: نیمه اول امسال از محل مالیات و عوارض وصول شده در نظام مالیات بر ارزش افزوده استان، ۶۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به حساب بخش بهداشت و درمان استان واریز شد.

جعفر احسانی‌مهر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در اجرای بند "یک" ماده ۳۸ و ماده ۴۳ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب تیر سال ۱۴۰۰، یک ‌نهم مالیات‌ها و عوارض وصولی به‌ عنوان "مالیات سلامت" به حساب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واریز می‌شود.

وی گفت: این مبلغ باید برای پیشگیری و پوشش کامل درمان افراد ساکن در روستاها و شهرهای دارای ۲۰ هزار نفر جمعیت و پایین‌تر و جامعه عشایری (در چارچوب نظام ارجاع) هزینه شود.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی اظهار داشت: پس از تحقق هدف مذکور نسبت به تکمیل و تامین تجهیزات بیمارستانی و مراکز بهداشتی و درمانی با اولویت بیمارستان‌های مناطق توسعه‌نیافته، مصارف هیات امنای ارزی و ارتقای سطح بیمه بیماران صعب‌العلاج و افراد زیر پوشش نهادهای حمایتی خارج از روستاها و شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت نیز هزینه می‌شود.

وی همچنین از شناسایی ۹۷۰ خانه خالی در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: پرداخت ۶۰۰ میلیون تومان مالیات برای این خانه‌ها تعیین شده است که صاحبان این خانه‌ها در صورت ارائه مدارک و مستندات مبنی بر سکونت در خانه، از پرداخت مالیات معاف می‌شوند.

احسانی‌مهر بیان کرد: تعداد خانه‌های خالی شناسایی شده در استان بیش از هزار مورد بود که برخی از آنها با ارائه مستندات، از فهرست خانه‌های خالی حذف شدند.‌

وی افزود: طرح مالیات بر خانه‌های خالی در سال ۱۳۹۹ برای شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت تصویب شد که در خراسان جنوبی، این طرح فقط شامل شهر بیرجند مرکز استان می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha