رییس هیات کشتی آذربایجان‌غربی: تصمیمات نسنجیده موجب دلسردی کشتی‌گیران می‌شود

ارومیه - ایرنا - رییس هیات کشتی آذربایجان‌غربی با اشاره به ضرورت افزایش حمایت‌ها از سوی اداره کل ورزش و جوانان، گفت: برخی تصمیمات نسنجیده موجب دلسردی کشتی‌گیران و دلسوزان این رشته ورزشی می‌شود.

اسمعیل کیومرثی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با انتقاد از رویکرد واگذاری سالن‌های کشتی در شهرستان‌ها، افزود: بطور مثال در شهرستان‌های کشتی خیزی همچون خوی و ماکو به روسای هیات‌ها اعلام شده که برای بهره مندی از سالن باید اجاره پرداخت کنند در حالیکه روسای هیات این شهرستان‌ها برای احداث این سالن‌ها تا ۱.۵ میلیارد تومان هزینه کرده‌اند.

وی اظهار کرد: موارد این چنینی سبب دلسردی متعصبان و دلسوزان به رشته ورزشی کشتی در آذربایجان‌غربی می‌شود که نیاز است در همین راستا اداره کل ورزش و جوانان مسوولانه وارد عمل شود تا مشکلات مربوطه حل گردد.

رییس هیات کشتی آذربایجان‌غربی با انتقاد از رویکرد مدیر رشته‌های قهرمانی ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی، گفت: وظیفه اصلی مدیر رشته‌های قهرمانی رایزنی با فدراسیون برای حمایت از ورزشکاران و هیات‌های ورزشی است ولی متاسفانه تمام این بار را امروز هیات کشتی به تنهایی به دوش می‌کشد.

کیومرثی با تاکید بر ضرورت حمایت مالی از هیات‌ کشتی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: از سال ۱۳۹۹ به بعد یعنی در طی سه سال گذشته سر جمع ۳۰ میلیون تومان برای این هیات پرداخت نشده است! البته نه فقط هیات کشتی، بلکه به جز چند هیات نور چشمی وضعیت سایر هیات‌های ورزشی نیز اینگونه است.

وی ادامه داد: بیش از پنج هزار کشتی گیر در آذربایجان‌غربی بیمه دارند و در چهار رده سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان کشتی آزاد و فرنگی فعال هستند؛ هزینه سالانه این تعداد ورزشکار بدون میزبانی از هرگونه مسابقات ملی حدود ۲ میلیارد تومان است که توسط پیشکسوتان و ورزش دوستان تامین می‌شود.

رییس هیات کشتی آذربایجان‌غربی گفت: این رشته ورزشی معمولا مورد استقبال اقشار کم درآمد جامعه قرار می‌گیرد که در همین راستا اکثر مواقع شهریه‌های دریافتی ما از ورزشکاران در حد همان ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان است؛ حتی در برخی مواقع دوبنده و کفش ورزشی ورزشکار را نیز هیات تامین می‌کند تا استعدادهای جوان در این رشته ورزشی حفظ شوند.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی پس از ۲۲ سال موفق به اعزام نماینده به تیم ملی کشتی را داشته است، تاکید کرد: مهدی مصطفی زادگان در حالی به عضویت تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان درآمده که آذربایجان‌غربی پس از سال ۱۳۷۹ نماینده‌ای در تیم ملی نداشته است.

کیومرثی با اشاره به ارتقای ۱۰ پله‌ای جایگاه هیات کشتی آذربایجان‌غربی در کشور، یادآور شد: این هیات تا سال ۱۳۹۹ در جایگاه ۲۸ کشوری قرار دارد که امروز با ۱۰ پله ارتقا، در جایگاه ۱۸ کشوری قرار گرفته است.

وی همچنین به برگزاری کلاس‌های دانش افزایی مربیان آذربایجان‌غربی در رشته ورزشی کشتی اشاره کرد و افزود: آذربایجان‌غربی توانست برای اولین برای در سطح ملی این دوره را برای ۱۰۰ نفر از مربیان برگزار کند.

رییس هیات کشتی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه به دعوت فدراسیون کشتی کشور، هیات کشتی آذربایجان‌غربی به همراه هیات‌های شهرستانی استان برای بیان مشکلات خود راهی فدراسیون می‌شوند، گفت: تمامی تلاش خود را برای بهبود وضعیت موجود و حمایت از ورزشکاران به کار می‌گیریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha