مصوبه اعتبار مورد نیاز بازسازی سایه‌خوش هرمزگان به دولت ارسال شد

بندرعباس - ایرنا - نماینده مردم غرب هرمزگان گفت: مصوبه اعتبار بازسازی منطقه زلزله‌زده سایه‌خوش با امضای رییس سازمان برنامه و بودجه برای تصویب نهایی به دولت ارسال شد.

احمد جباری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مبلغ اعتباری این مصوبه همان چیزی است که مد نظر مسوولان هرمزگان بوده است.

وی یادآور شد: کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ۲ ماه قبل برای پیگیری بازسازی منطقه زلزله زده سایه‌خوش نشست برگزار کرد و پیگیری‌های لازم را انجام داد.

وی اشاره کرد:‌ مصوبه‌ای که از طرف استان آمده بود به امضای وزیر کشور رسید و به سازمان برنامه و بودجه ارسال شد و هفته گذشته به امضای مسعود میرکاظمی، رییس سازمان برنامه و بودجه رسید که برای تصویب نهایی به هیات دولت ارسال شد.

نماینده مردم غرب هرمزگان یادآور شد: نیازهای روستای سایه‌خوش از روزهای نخست با حضور مسوولان کشوری و تأمین کانکس رسیدگی و خدمات به بهترین شکل ممکن ارائه شد.

جباری بیان کرد: اکنون که زمین‌لرزه خوی واقع شده فصل سرما هم در آنجا آغاز شده است و امیدواریم رسیدگی به مردم زلزله زده خوی به بهترین نحو ممکن انجام شود.

زلزله‌هایی ۶.۱ و ۶.۳ ریشتری بامداد یازدهم تیرماه در هرمزگان به همراه ده‌ها پس لرزه بوقوع پیوست، این زمین لرزه ها هفت کشته و ۱۱۱ مصدوم برجای گذاشته است.

سایه خوش از توابع بخش مهران شهرستان بندرلنگه بوده و این شهرستان در ۲۵۱ کیلومتری جنوب غربی بندرعباس است.

این شهرستان از سمت شمال با استان فارس و شهرستان بستک از سمت جنوب به خلیج فارس و از سمت شرق به شهرستان و از غرب با شهرستان پارسیان هم مرز است.