حفظ محیط امن آموزشی خط قرمز دانشگاه آزاد اسلامی مشهد است

مشهد- ایرنا- رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد گفت: تامین محیط امن در راستای اهداف آموزشی تعهد این مرکز دانشگاهی است و حفظ این محیط خط قرمز ماست و با هر عاملی که بخواهد به این محیط خدشه وارد کند، برخورد قانونی خواهد شد.

دکتر محسن مرادی روز دوشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: بی نظمی های چند روز گذشته متاسفانه وجه آموزشی و محیط آرام این واحد دانشگاهی را خدشه دار کرده است، لذا اقداماتی را در این خصوص در دستور کار قرار داده ایم که با جدیت پیگیری و اجرا می شود.

وی گفت: دانشجویان و اساتید دانشگاه بدانند که تمام کلاسها و فعالیتهای آموزشی طبق روال عادی در جریان بوده و مطابق آیین نامه های آموزشی دانشگاه، چنانچه دانشجویی بیش از سه جلسه غیبت غیر موجه داشته باشد، آن درس حذف می گردد و مشکلات ناشی از حذف درس بعهده دانشجو خواهد بود.

مرادی همچنین با تاکید بر لزوم برقراری آرامش در محیط دانشگاه و برخورد قاطع با متخلفین، گفت : دانشجویانی که در هرگونه گردهمایی غیرقانونی در محیط دانشگاه حضور یابند به کمیته انضباطی احضار شده و به اتهام اخلال یا ایجاد مزاحمت برای سایر برنامه ها یا نظم دانشگاه، به محرومیت از تحصیل (اخراج از دانشگاه) محکوم می شوند.

رییس دانشگاه آزاد خراسان رضوی گفت : دوربین حافظان امنیت کشور خاموش نیست و هر شخصی و در هر جایگاهی قصد بر هم زدن امنیت دانشگاهها و کشور را داشته باشد، باید پاسخگوی الفاظ و رفتار خود در مراجع قضایی باشد و دانشجویانی که در بی نظمی ها نقش فعال داشته باشند نیز به نهادهای متولی معرفی خواهند شد.

وی همچنین بیان داشت: بی نظمی های اخیر که متاثر از فضای مجازی و حقیقی بیرون دانشگاه آزاد بوده است موجب نگرانی بسیاری از دانشجویان و خانواده دانشگاهیان شده است و لذا دانشگاه آزاد اسلامی مشهد همچون همیشه با جدیت و قاطعیت فضایی صرفا آکادمیک را برای جوانان تامین می نماید.

مرادی افزود: از طرفی وقایع روی داده موجب ناراحتی ساکنان و کسبه محدوده اطراف دانشگاه شده است، از این رو خود را در قبال این مطالبه به حق همسایگان برای تامین آرامش محل متعهد دانسته و با همکاری نهادهای ذیربط تلاش مجدانه ای را برای کمک به تامین امنیت فضای عمومی محله به کار می بندیم.

رییس دانشگاه آزاد خراسان رضوی اظهار کرد: مجددا به دانشجویان و اساتید محترم تاکید می کنم که تمام فعالیت های آموزشی و کلاس های حضوری و عملی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد فعال بوده و هیچگونه تعطیلی نداشته ایم و با هرگونه بی نظمی و فعالیت های مشابه برخورد خواهیم کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha