معاون اوقاف: کیفیت وقف در هرمزگان به سمت نیازهای جامعه افزایش پیدا کرده است

بندرعباس - ایرنا - معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه هرمزگان گفت: کیفیت وقف یعنی منطبق بودن نیت‌های وقف کنندگان جدید با نیازهای روز جامعه و همچنین توجه آنان به آینده، نشان دهنده افزایش کیفیت و رشد در این حوزه است.

حجت الاسلام مصطفی آزادی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آن موضوعی که در وقف باید مد نظر باشد همین مساله انطباق وقف با نیازهای جامعه است که برای تحقق این منظور فعالیت‌های مشاوره‌ای و اطلاع رسانی بسیاری در این سال‌ها انجام شده است.

وی با یادآوری اینکه نباید وقف‌های جدید را براساس تعداد مقایسه کرد، گفت:‌ گاهی وقفی که انجام می‌شود تنها برای نیاز روز است و گاهی علاوه بر نیاز روز جامعه به آینده هم توجه شده است و این نکته‌ها حائز اهمیت است.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال امسال چهار وقف در بندرلنگه انجام شده است که ارزش ریالی هر کدام از آن‌ها افزون‌بر چهار میلیارد ریال است و با نگاه بلند واقفان و همچنین مشاوره‌هایی که توسط اوقاف به آن‌ها داده شد نکات ذکر شده در انجام وقف‌ها لحاظ شد.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه هرمزگان با تأکید بر اینکه این استان دارای مردمی مذهبی و دلسوز است که با نگاه بلند خود در راستای رفع نیازهای همنوعان و همدیگر تلاش می‌کنند و این را در حوزه وقف به خوبی می‌توان مشاهده کرد، یادآور شد: امسال ۷۰ مورد وقف جدید که ۳۵ درصد به صورت منفعتی یا درآمدزا و ۶۵ درصد به صورت انتفاعی مانند مساجد و حسینه‌ها و مدارس است، در این استان ثبت شد.

اخبار مرتبط