۱۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۱۹
کد خبرنگار: 937
کد خبر: 84929774
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پوشش خوابگاهی دانشگاه محقق اردبیلی کمتر از میانگین کشوری است

اردبیل - ایرنا - سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی گفت: پوشش خوابگاهی میانگین کشوری ۳۷ درصد و در دانشگاه محقق اردبیلی ۲۰ درصد است و نیازمند توجه ویژه در این خصوص هستیم.

به گزارش ایرنا ، اسماعیل چمنی روز سه‌شنبه در نشست با چند تن از پزشکان خیر اردبیلی با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی در حال حاضر دارای حدود ۱۲ هزار دانشجو است، اظهار کرد: در حال حاضر ظرفیت خوابگاهی دانشگاه محقق اردبیلی برای دختران یک هزار و ۱۰۰ نفر و پسران نیز یک هزار و ۱۰۰ نفر است.

وی افزود: در خصوص خوابگاه‌های متاهلی نیز اولین خوابگاه ۱۴ واحدی خیرساز در حال استفاده دانشجویان بوده و دومین خوابگاه ۱۴ واحدی خیرساز در حال احداث است. همچنین برای احداث ۲ خوابگاه متاهلی دیگر نیز در حال برنامه‌ریزی هستیم.

چمنی با اشاره به پیگیری‌های نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و استاندار اردبیل برای اختصاص اعتبار لازم برای تکمیل خوابگاه دانشجویی پسران دانشگاه محقق اردبیلی، بیان کرد: حضور دانشجویان در خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه باعث احساس امنیت بیشتر در میان دانشجویان می‌شود.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی با قدردانی از مشارکت خیرین در احداث خوابگاه‌های دانشجویی و رصدخانه دانشگاه گفت: حضور خیرین در محیط دانشگاه باعث افتخار بوده و بیش از پیش از خیرین  دعوت می‌کنیم تا ما را در خدمت به جامعه دانشجویی یاری کنند.

مهدی داوری ، مدیرعامل بنیاد حامیان دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این نشست با بیان اینکه بنیاد حامیان این دانشگاه به عنوان اولین موسسه خیریه آموزش عالی در سال ۱۳۹۸ در استان اردبیل راه‌اندازی شده است، گفت: تاکنون چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال به صورت مستقیم به دانشجویان نیازمند کمک مالی شده است.

وی با بیان اینکه یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال نیز به صورت وام ازدواج دانشجویی از طریق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه به دانشجویان نیازمند پرداخت شده است، افزود: پرداخت وامی تحت عنوان وام شرافت به تعدادی از دانشجویان بی‌سرپرست با بازپرداخت بعد از ۲ سال از گذشت فارغ‌التحصیلی آغاز شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha