ارائه آموزش‌های پدافند غیرعامل به ۱۰ هزار نیروی امدادی و کارکنان هلال احمر

تهران - ایرنا - رییس جمعیت هلال احمر بر ظرفیت بالای هلال‌احمر در اجرایی کردن سند راهبردی پدافند غیرعامل تاکید کرد و گفت: در روزهای آینده ۱۰ هزار نفر از امدادگران و کارمندان این جمعیت در ۲۰ مرکز تحت آموزش‌های پدافند غیرعامل قرار می‌گیرند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از جمعیت هلال احمر،  پیرحسین کولیوند در حاشیه آیین رونمایی از سند راهبردی پدافند غیرعامل جمعیت هلال‌احمر اظهار داشت: پیش از این در بحث پدافند غیرعامل خللی وجود داشت اما در مدت زمان کوتاهی و با حضور رییس پدافند غیرعامل کشور در جمعیت هلال احمر، کمبودها در این حوزه جبران شد.

وی ادامه داد: پیش از این سازمان پدافند غیرعامل، مصوبه‌ای را تنظیم و به سازمان‌ها و ارگان‌های مربوطه ابلاغ کرده بود تا وظایف خود را در حوزه پدافند غیرعامل انجام دهند، این در حالی است که بخشی از این مصوبه، جز وظایف هفت‌گانه و تعریف شده جمعیت هلال‌احمر نبود.

کولیوند با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در حوزه پدافند غیرعامل اضافه کرد: در جلسات متعدد اشکالات و راهبردها جهت اجرایی شدن مصوبه در دستور کار قرار گرفت در همین راستا از رئیس سازمان پدافند غیرعامل هم درخواست شد تا در این جلسات شرکت کنند، تا به امروز که سند راهبردی جمعیت هلال احمر تنظیم و رونمایی می‌شود.

هلال احمر پیشرو در زمینه اجرایی شدن پدافند غیرعامل

رییس جمعیت هلال احمر اضافه کرد: امروز جمعیت هلال احمر از جمله ارگان‌ها و سازمان‌هایی است که در زمینه اجرایی شدن پدافند غیرعامل پیشرو است.

وی با اشاره به ضرورت پیشگیری از حملات احتمالی دشمنان ادامه داد: در حوزه‌های مختلف معاونت‌ها و سازمان‌ها در جمعیت هلال احمر همه تخصص‌ها به کار گرفته شده به گونه‌ای که اکنون در همه بحران‌ها و عملیات امدادی حضور پررنگ داریم.

کولیوند با اشاره به اینکه اجرایی شدن پدافند غیرعامل کشور حتی در امدادرسانی اهمیت پیدا می‌کند ادامه داد: ۱۲۰ نفر از نیروهای جمعیت هلال‌احمر با کمک و یاری سازمان پدافند غیرعامل کشور تحت آموزش قرار گرفتند و امروز در هر استان کشور حداقل سه مربی متخصص پدافند غیرعامل کشور تربیت شده تا به دیگر کارمندان و امدادرسانان هم این مهم را آموزش دهند.

وی افزود: با توجه به اینکه آموزش‌های همگانی برای مردم و ارتقای مهارت‌ کارمندان جمعیت دارای اهمیت است از این مهم غافل نخواهیم شد زیرا با مهارت‌افزایی توان و ظرفیت خود را در مقابله با مخاطرات افزایش می‌دهیم.

کولیوند ادامه داد: در جمعیت هلال احمر ظرفیت‌های زیادی وجود دارد و در بحران‌ها و حضور در عملیات عمرانی این ظرفیت را به اثبات رساندیم.

رییس جمعیت هلال احمر با اشاره به تنظیم بودجه سال ۱۴۰۲ در ماه‌های آینده گفت: پیگیری‌های خوبی هم برای افزایش بودجه سال ۱۴۰۲ انجام شده است و یکی از دغدغه‌های ما توجه ویژه به افزایش حقوق و بهتر شدن معیشت کارمندان جمعیت است که با تمام توان برای بهتر شدن این مهم تلاش می‌کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha