۱۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۵۴
کد خبرنگار: 3043
کد خبر: 84930766
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رویداد تانا فرصتی مناسب برای ترویج گفتمان نوآورانه است

قزوین - ایرنا - مشاور معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، رویداد تانا (توانمند سازی اکوسیستم استان) را فرصتی مناسب برای ترویج گفتمان نوآورانه دانست و گفت: براساس این طرح، پارک‌های علم و فناوری حلقه واسط اکوسیستم نوآوری استان‌ها می شوند و شبکه منسجمی را برای حل مشکلات فناورانه ایجاد می‌کنند.

به گزارش ایرنا، مصطفی صفدری روز چهارشنبه در مراسم  رویداد تانا در پارک علم و فناوری استان قزوین، اظهار داشت: رسالت اصلی این طرح، یک نوع بهم رسانی طرف تقاضا و عرضه است و این طرح به شدت کمک می‌کند تا نیازها، مسایل و مشکلات بخش دولتی و خصوصی از طریق یک سری ایده‌ها و راهکارهای فناورانه و نوآورانه پاسخ داده شود.

وی اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح، فعال کردن ظرفیت‌ و پتانسیل‌های علمی و فناورانه دانشگاه‌ها، مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری و اهرم کردن منابع مالی نهادهای مربوط برای پاسخ به نیازهای هر استان است.

صفدری با بیان اینکه در نقشه جامع علمی کشور سهم ما از تولید ناخالص داخلی در سال ۱۴۰۴ باید چهار درصد باشد، تصریح کرد: در حال حاضر و براساس شاخص‌های خروجی نوآوری، کشور ما رتبه ۴۶، در ثبت برندها رتبه نخست و در تربیت مهندس رتبه چهارم جهان را به خود اختصاص داده‌ است.

این مسوول تاکید کرد: در حوزه نهادی و در بخش نوآوری با مشکلات جدی مواجه ایم به طوری که در سال ۲۰۲۲ در بین ۱۳۲ کشور جهان در رتبه ۱۳۱ قرار گرفتیم که باید این مساله را جبران کنیم.

وی خاطر نشان کرد: باید قبول کنیم با همه استعدادها و وجود ایده‌های نوآورانه و خلاقانه متاسفانه هنوز بستر مناسبی برای نوآوری در کشور مهیا نشده و مهمترین مانع در این راه وجود قوانین و مقررات دست و پاگیر است.

مشاورر معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: طرح تانا می تواند کمک شایانی به حل مسایل و مشکلاتی که اکنون برخی صنایع، بخش های خصوصی و دستگاه‌های اجرایی مانند سازمان محیط زیست، شهرداری‌ها، سازمان‌های فعال در حوزه آب و انرژی و سایر حوزه‌ها با آن مواجه اند، باشد.

صفدری ادامه داد: هنوز محیط مناسبی برای شکوفایی نوآوری نداریم و به همین دلیل برگزاری رویدادهایی مانند تانا در استان قزوین می تواند فرصتی مناسب و مطلوب را برای ایجاد این بستر و استفاده از ایده‌های فنآورانه فراهم کند.

مشاور معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: رویداد تانا از طریق نزدیک کردن بازیگران و ترویج گفتمان نوآوری می‌تواند دستاوردهای کاربردی خوبی به همراه داشته باشد و به طرح نیازها و پاسخ به آن نیز منجر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha