۱۲ آبان ۱۴۰۱، ۸:۱۷
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 84930810
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۳ درصد دانش آموزان کشور در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند

زنجان – ایرنا - معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی این وزارتخانه گفت: ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر معادل ۱۳ درصد دانش آموزان کشور در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند.

به گزارش ایرنا احمد محمودزاده روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در زنجان با بیان اینکه مدارس غیردولتی کمک کار آموزش و پرورش هستند، افزود: ممکن است از لحاظ کیفیت در برخی از این مدارس ایردات و اشکالاتی باشد و ما این را می پذیریم ولی برخی از این مدارس در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گام های اساسی برداشته اند.  

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش امر حاکمیتی است و واگذاری امر حاکمیتی به غیر ممنوع است، اظهار داشت: ما در مدارس غیردولتی در واقع اجرای آموزش و پرورش را داریم و در این اجرا هم اِعمال حاکمیت می شود و این حکمرانی را در خصوص محتوای کتاب های درسی بر اساس سند تحول شروع کرده ایم.

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه جهت گیری ما توسعه مدارس غیردولتی در مقاطع متوسطه اول و دوم است، گفت: تلاش بر این است که در دوره ابتدایی امر حاکمیتی را بیشتر حفظ کنیم.

محمودزاده از ارائه نظام نامه صلاحیت حرفه ای به معلمان مدارس غیردولتی خبر داد و افزود: برای نیروی انسانی در این مدارس از گزینش تا استاندارد سازی و توانمندی سازی معلمان، برنامه داریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha