۱۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۶:۲۷
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 84930976
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار البرز: نقاط حادثه خیز شهرها شناسایی و ساماندهی شود

کرج - ایرنا - استاندار البرز گفت: با توجه به قرارگرفتن در فصول سرد سال و نزول بارش ها، شهرداران باید نسبت به بررسی نقاط حادثه خیز و مناطق دارای احتمال آبگرفتگی، پیش از وقوع حوادث، چاره اندیشی کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجتبی عبداللهی روز چهارشنبه در همایش شهرداران البرز، اظهار داشت: نظارت دقیق بر امور جاری شهرداری ها و عملکرد پرسنل از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه از این طریق با زمینه های بروز تخلف، مقابله می شود.
وی ادامه داد: یکی از عوامل ایجاد رضایتمندی در مردم، دیدارهای چهره به چهره با آنهاست و باید بواسطه این امر دغدغه ها و مشکلات مردم شناسایی شود و با نگاه مثبت نسبت به حل آنها اقدام شود.
عبداللهی با بیان اینکه ساخت و ساز غیرمجاز بویژه در شهرها، یکی از معضلات جدی استان است، گفت: ساخت و ساز غیر مجاز به هیچ عنوان نباید شکل گیرد؛ برخورد جدی و به موقع با این اقدام، بسیار موثرتر از دریافت جریمه است، در این باید شورای معماری شهرداری ها نیز فعال شوند.
وی افزود: نهضت های مدرسه سازی و ساخت اماکن ورزشی در استان شکل گرفته که خیرین استقبال بسیار خوبی را نشان داده اند بنابراین ضرورت دارد که شهرداری ها نسبت به اختصاص زمین مناسب، اقدام کنند.

استاندار البرز با تاکید بر اینکه فضای شهرها باید برای مردم لذتبخش باشد، گفت: سیمای شهرهای استان باید همواره نظافت کافی را داشته باشد و اقدامات ویژه ای نیز برای زیباسازی، المان سازی و ایجاد نشاط برای مردم در دستور شهرداران قرار گیرد.

استاندار البرز: نقاط حادثه خیز شهرها شناسایی و ساماندهی شود

وی افزود: شهرداران باید در چارچوب قانون فعالیت کنند و در عین حال نیز تعامل سازنده ای را با اعضای شوراهای اسلامی شهر برقرار کنند چراکه در سایه وفاق و همدلی می توان امور را بهتر و بیشتر پیش برد.
 عبداللهی خاطرنشان کرد: شهرداری ها باید منابع درآمد پایدار برای خود تعریف کنند و برنامه های اقتصادی ویژه ای را برای درآمدافزایی داشته باشند.
استاندار البرز گفت: تکمیل پروژه های نیمه کاره شهری از اهم امور شهرداری ها محسوب می شود و ضرورت دارد که طبق زمانبندی دقیق برای اتمام پروژه ها در جهت رفاه و آسایش مردم وارد عمل شوند.
وی افزود: اتخاذ تدابیر لازم جهت نوسازی و بهسازی سیستم حمل و نقل عمومی بمنظور تسهیل و تسریع در تردد مردم، ضرورت دارد.
عبداللهی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی برای استان البرز یک تهدید محسوب می شود، گفت: شهرداری ها نمی توانند نسبت به این موضوع بی تفاوت باشند چرا که استان البرز با کمتر از نیم درصد از پهنه جغرافیای کشور و پنج درصد از جمعیت ایران اسلامی، ۱۵ درصد از آسیب های اجتماعی را به خود اختصاص داده است.
وی بیان داشت: ضرورت دارد مدیریت شهری با توجه به امکاناتی که دارد، برای ساماندهی متکدیان، زباله گردها، کودکان کار، زنان بی سرپرست و یا بد سرپرستی که در خیابان ها کار می کنند، رسیدگی به محله های کم برخوردار اقدام کند، به این دلیل که اولا مسئولیت اجتماعی دارند و ثانیا شهر بدون امنیت، نمی تواند موجبات رفاه و آرامش و رضایتمندی مردم را فراهم کند.
استاندار البرز با اشاره به اینکه روزانه هزار و ۵۰۰ تن زباله در استان تولید می شود، گفت: تمامی شهرداری ها با احتساب میزان زباله شهر، باید سهام دار خرید و نصب دستگاه زباله سوز برای استان باشند.
وی افزود: فرهنگسازی در خصوص تفکیک زباله از مبدا نیز از اهم اموری است که باید با استفاده از ظرفیت رسانه ها و بویژه صدا و سیما دنبال شود.
وی یادآور شد: تخلیه نخاله های ساختمانی و ایجاد امکانات لازم برای بازیافت آنها باید در چند نقطه از سوی شهرداری ها اعلام شود.
وی از شهرداران خواست که تکریم ارباب رجوع، دیدارهای مستمر با مردم در دفاتر کار خود و نقاط مختلف شهرها را در دستور برنامه های خود قرار دهند و برای افزایش رضایتمندی مردم از هیچ کوششی دریغ نکنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha