۱۲ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۰۲
کد خبرنگار: 942
کد خبر: 84931431
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ساخت و سازهای غیر مجاز مانع توسعه گلستان شده است

گرگان - ایرنا - رییس کل دادگستری گفت: تشکیل کارگروه فراقوه‌ای برای جلوگیری از ساخت وساز غیرمجاز به مانع اصلی توسعه زیرساختی استان تبدیل شده و طرح‌های مهم به خصوص در بخش گردشگری را با توقف و رکود همراه کرده است.

به گزارش ایرنا، حیدر آسیابی روز پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه بازرس کل گلستان اظهار داشت: احداث تله‌کابین، طرح‌های گردشگری در آشوراه و توسعه بوم‌گردی روستای زیارت از جمله این طرح‌هاست که به دلیل مانع‌تراشی این کارگروه، پیشرفت آن‌ها در مراحل ابتدایی متوقف شده است.
وی افزود: گلستان مملو از ظرفیت‌های خدادادی و طبیعی است که باید از آن‌ها با حفظ موارد قانونی و رعایت الزامات محیط زیستی در راستیای توسعه استفاده کرد اما اینگونه مانع‌تراشی‌ها روند توسعه گلستان را دچار آسیب خواهد کرد.
رییس کل دادگستری گلستان در ادامه به اقدامات این نهاد قضایی برای جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز اشاره کرد و گفت: یکی از موارد مشهود این‌گونه تخلفات در استان ساخت هزاران خانه غیرمجاز در روستای زیارت طی دهه‌های گذشته بود.
آسیابی افزود: برای حل این مشکل با استقرار ایست بازرسی در ورودی این روستا، ساخت و ساز غیرمجاز زیارت پس از ۲۰ سال به صفر رسید.
وی به مدیریت اغتشاشات اخیر در گلستان اشاره کرد و با تقدیر از وحدت و انسجام مردم استان به خصوص اهل سنت گفت: این آشوب‌ها با هوشیاری و بصیرت مردم به خوبی و بدون هیچ تلفات جانی و کمترین خسارت مالی کنترل شد.
وی حل مشکل پتروشیمی گلستان را یکی از اقدامات ارزشمند دستگاه قضایی دانست و گفت: سفر رییس قوه قضاییه به استان و تفویض اختیار برای این پرونده، به جایگزینی سرمایه‌گذاران جدید منجر شد و امیدواریم به زودی عملیات ساخت آن آغازشود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha