۱۲ آبان ۱۴۰۱، ۱۹:۴۱
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 84931878
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر آموزش و پرورش: فضای مدارس سبز منشا ایجاد سواد در دانش آموزان است

زنجان – ایرنا – وزیر آموزش و پرورش گفت: فضای مدارس سبز با داشتن فناوری های نوین و صرفه جویی در مصرف انرژی و دیگر ویژگی ها می تواند منشا ایجاد سواد در دانش آموزان باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یوسف نوری شامگاه چهارشنبه در آیین افتتاح نخستین مدرسه سبز زنجان خاطرنشان کرد: استفاده از فناوری ها برای اصلاح الگوی مصرف موجب الگو گرفتن خود دانش آموزان می شود و لازم است در این حوزه کار بیشتری کنیم.

وی به لزوم معماری مدارس مبتنی بر بوم و تمدن و فرهنگ تاکید کرد و اظهار داشت: استفاده از فناوری های نوین هم در احداث مدارس، مثل استفاده از انرژی های تجدید پذیر امر لازم و ضروری است.

نوری گفت: وقتی دانش آموزان در محیط مدرسه با این گونه موارد مواجه می شوند، یاد می گیرند که چگونه می شود از امکانات بهتر استفاده کرد.

وی اظهار داشت: زنجان در عرصه احداث مدارس سبز در کشور پیشرو و پایلوت این موضوع بوده است

به گزارش ایرنا، مدرسه خیری مشارکتی ۱۲ کلاسه بهروز عیوضی به عنوان نخستین مدرسه سبز در استان زنجان،  در ۲ هزارو ۲۰۰ مترمربع زیربنا و ۲ هزارو ۷۱۲ مترمربع مساحت ساخته شده است. 
برای ساخت این مدرسه، ۱۹ میلیارد ریال اعتبار خیری و ۱۴۳ میلیارد ریال اعتبار دولتی هزینه شده است. 
برای تجهیز آن نیز ۱۵ میلیارد ریال اعتبار صرف شده است. 

به گفته مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان از پنل‌های خورشیدی برای تأمین انرژی در این مدرسه استفاده شده است.

حمیدرضا اسلامی اظهار داشت: این مدرسه دارای سیستم بازیافت آب باران است و همچنین در ساخت آن از مصالح بوم آورد جهت کاهش انتقال حرارت جداره ساختمان، استفاده شده است.  
وی افزود: این مدرسه همچنین دارای سیستم گرمایشی و سرمایشی به روز است. 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان گفت: تمام کلاس‌های این مدرسه هوشمند و دارای تجهیزات مورد نیاز در این زمینه هستند.
اسلامی خاطرنشان کرد: از حدود سه سال پیش، استان زنجان به عنوان پایلوت جهت احداث مدارس سبز انتخاب شد و ساخت این مدرسه هم گام نخست در این راستا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha