فدراسیون ورزش کارگری نیازمند توجه ویژه وزارت ورزش و جوانان است

اهواز - ایرنا - رییس فدراسیون ورزش کارگری گفت: فدراسیون ورزش کارگری برای رفع موانع و سرعت دادن به برنامه های خود، نیازمند توجه ویژه وزارت ورزش و جوانان است.

به گزارش ایرنا جواد رمضی پنجشنبه در نشست روسا و نواب رییس هیات های ورزشی استان خوزستان با حضور معاون توسعه ورزش وزارت ورزش و جوانان در اهواز اظهار داشت: ورزش کارگری تاریخچه ای بیش از نیم قرن در کشور دارد که به واسطه اهمیت این بخش در ورزش کشور به عنوان یک بخش اساسی و تعیین کننده در ورزش همگانی مطرح است.

وی با بیان اینکه ۱۴ میلیون نفر تحت پوشش فدراسیون ورزش کارگری بود که عدد قابل توجهی است افزود: ۳۰۰ مجموعه ورزشی در کشور داریم که در سنوات گذشته تاسیس و راه اندازی شده اند.

رمضی با اشاره به جشن ۱۰ سالگی این فدراسیون گفت: ظرفیت های متعددی در ورزش کارگری وجود دارد که از جمله آن می توان به عضویت در سه فدراسیون بین المللی اشاره کرد. به واسطه تأسیس و راه اندازی این فدراسیون یک تحول چشمگیر در بخش ورزش کارگری ایجاد شد البته باید مسیر را سریع تر طی کنیم. 

وی به برگزاری ۴۴ مسابقه قهرمانی کشور در سال جاری اشاره کرد و افزود: از این تعداد ۲۲ مسابقه در بخش بانوان بود همچنین جا دارد از مسئولان استان خوزستان که حضور فعالی در مسابقات و میزبانی ها دارند تشکر کنم. 

رمضی با بیان اینکه فدراسیون ورزش کارگری در ۳۱ رشته آقایان و ۱۹ رشته بانوان فعالیت می کند گفت: در سال گذشته سه هزار و ۴۰۰ کارگر در ۶۸ مسابقه قهرمانی کشور شرکت کردند که از این تعداد ۸۵۰ نفر خانم بودند. بر اساس آمارها در چند سال گذشته توجه ما به حوزه بانوان بیشتر شده اما طبق فاکتورهایی که بررسی کردیم، هنوز مشارکت بانوان خیلی پررنگ نیست.

وی افزود: وزارت ورزش و جوانان می تواند با استفاده از ماده هفت قانون ششم توسعه مبنی بر حمایت از افراد حقیقی و حقوقی به توسعه ورزش همگانی، بپردازد تا واحدهای صنعتی به فعالیت در حوزه ورزش به ویژه بخش بانوان علاقه مندتر شوند.

رییس فدراسیون ورزش کارگری گفت: می توان از طریق وزارت ورزش و جوانان به عنوان دستگاه متولی توسعه ورزش، ظرفیت سازی کنیم و مسیر مشارکت بانوان در رقابت های ورزشی را هموارتر کنیم.

استان خوزستان دارای هفت مجموعه ورزشی کارگری و ۱۸ هیات کارگری فعال است همچنین یک میلیون کارگر در این استان وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha