ساماندهی معضل حاشیه‌نشینی در کرمانشاه نیازمند اعتبارات ملی است

کرمانشاه-ایرنا- سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: به معضل حاشیه نشینی در استان کرمانشاه باید برنامه محور نگاه شود و از اعتبارات ملی برای آن بهره برد.

به گزارش ایرنا؛ محمد پورهاشمی پنجشنبه شب در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان با بیان اینکه در پدیداری و معضل حاشیه نشینی کرمانشاه، تصمیم گیران مقصر بوده‌اند تاکید کرد: باید از روش‌های سنتی در حکمرانی دست برداریم و تصمیم گیری در کارگروه اجتماعی تغییر کند.

وی اضافه کرد: همچنین در این مسیر باید از تمامی ظرفیت نهادها، سازمان های مردم نهاد و فعالان اجتماعی استفاده شود چرا که این فعالان حلقه‌های واسط هستند و هزینه اقدام را کاهش خواهند داد.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه  در ادامه با اشاره به اینکه معضل حاشیه نشینی در کرمانشاه را حکمرانی‌های غلط رقم زد، گفت: باید حکمرانی را از جمله در کارگروه فرهنگی و اجتماعی و شورای اجتماعی به ریل درست آن بازگردانیم.

وی افزود: انتقاد یا اعتراض مردم در برخی مواقع نسبت به مدیران به حق بوده چرا که جامعه از ما تصمیم گیران توقع دارد که مشکلات را پیش بینی، پیشگیری و چاره اندیشی کرده باشند.

پورهاشمی در ادامه تاکید کرد: در کارگروه اجتماعی بر اساس شرح وظایفی که دارد بایستی دستگاه‌ها برنامه ارائه دهند و پس از آن در جلسه کارگروه بررسی شود و بر اساس آن دستگاه‌ها تکلیف مند شدند چرا که اجرای برنامه‌ها تماما نیازمند هزینه است و در این شرایط کشور نمی‌توان برای هر برنامه‌ای هزینه کرد.

به گزارش ایرنا؛ براساس آمارهای رسمی ۳۶ شهرک حاشیه نشین با جمعیتی بین ۳۵۰ هزار تا ۴۵۰ هزار نفر در کلانشهر کرمانشاه وجود دارد.

کلانشهر کرمانشاه بیش از نیمی از جمعیت ۲ میلیون نفری استان را در خود جای داده و دارای هشت منطقه شهرداری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha