۱۳ آبان ۱۴۰۱، ۱:۵۸
کد خبرنگار: 2451
کد خبر: 84932038
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آژانس انرژی اتمی : هیچ نشانه ای از فعالیت هسته ای اعلام نشده در اوکراین ثبت نشد

تهران - ایرنا- آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) روز پنجشنبه در توئیتی اعلام کرد، پس از بازرسی از سه تاسیسات اوکراینی هیچ نشانه ای از فعالیت هسته ای اعلام نشده ثبت نشده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری  تاس ، در این متن آمده است: «بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی کار را برای بازرسی از سه سایت در اوکراین به درخواست دولت کی یف به پایان رسانده‌اند و هیچ نشانه‌ای از فعالیت هسته‌ای اعلام‌نشده و مواد [مرتبط] پیدا نکردند».

ایگور کریلوف، رئیس نیروهای روسیه در پایان ماه اکتبر، برای حفاظت رادیواکتیو، شیمیایی و بیولوژیکی، در یک جلسه توجیهی گفت که وزارت دفاع روسیه نیروها و ابزارهای خود را برای اقدام "در شرایط آلودگی رادیواکتیو" آماده کرده است.

او افزود: روسیه اطلاعاتی در مورد آمادگی کی یف برای استفاده از "بمب کثیف" بدست آورد.

 سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز درباره تهدید «بمب کثیف» صحبت کرد و این موضوع از سوی مسکو درشورای امنیت سازمان ملل متحد مطرح شد. طرف روسی همچنین از تأسیساتی در اوکراین نام برد که می‌توان چنین کارهایی را انجام داد.

اوکراین در پی این اطلاعات منتشر شده از سوی روسیه، از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواستکه بازرسانی را بررسی موضوع به تاسیسات اتمی کشورش اعزام کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha