۱۳ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۱۶
کد خبرنگار: 2645
کد خبر: 84932103
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دانش‌آموزان غرب مازندران: جهان از استکبارستیزی ملت ایران الگو بگیرد  

نوشهر-  ایرنا – شماری از دانش آموزان غرب مازندران در حاشیه راهپیمایی ضد استکباری ۱۳ آبان گفتند: ملت ایران زیباترین تابلوی وفاداری را به نظام اسلامی خلق کردند و امروز هم در حماسه آبان هم اتحاد و همبستگی و این وفاداری را به نمایش گذاشتند و جهان از این راهبرد استکبارستیزی ایران اسلامی الگو بگیرد.

به گزارش ایرنا، شماری از دانش‌آموزان و نسل جوان به همراه اقشار مردم در شهرستان های غرب مازندران با حضور پررنگ خود در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان ۱۴۰۱ خشم و انزاجار خود را از استکبار جهانی امریکا و ایادی اش به نمایش گذاشتند و با آرمان های  انقلاب اسلامی، امام راحل و رهبر معظم انقلاب تجدید میثاق کردند.
۱۳ آبان در تقویم انقلاب اسلامی یکی از روزهای تاریخی به مناسبت سه رویداد مهم، نطق تاریخی امام راحل و تبعید ایشان، شهادت شهدای دانش آموز و تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام است و این روز به همین دلایل روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده است
حضور ۵۵۰ هزار دانش آموز در جبهه های نور علیه ظلمت و تقدیم ۳۶ هزار شهید بهترین دلیل برای احساس مسوولیت نوجوانان در دفاع از اسلام و میهن اسلامی و در استمرار راه شهدای ۱۳ آبان است..
به اعتقاد شرکت کنندگان در این راهپیمایی ، نظام اسلامی در شرایط کنونی با توجه به هجمه های زیاد علیه نظام اسلامی،  بیش از پیش به مشارکت و حمایت همه جانبه نیاز دارد و حضور پر رنگ اقشار جامعه در مناسبت های اجتماعی و سیاسی موجب کاهش التهابات و توطئه ‌های دشمنان خواهد شد که ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی امروز در این حماسه ملی مشارکت سیاسی را به معنای واقعی به نمایش گذاشتند.
علیرضا حسینی دانش آموز مقطع متوسعه از نوشهر درگفت و گو با ایرنا اظهارداشت: روز دانش آموز است و با فریاد بلند به امریکا و سردمدارانشان می گویم ، ما فرزندان حاج قاسم سلیمانی هستیم و برای دفاع از میهمان از هر کوششی دریغ نخواهیم کرد.
وی خاطرنشان کرد: ۱۳ آبان در تقویم انقلاب اسلامی مبدا ایستادگی و مقاومت این ملت سرفراز در برابر دشمنان است .
وی گفت :  وظیفه همگانی است که امروز با توجه به هجمه های اخیر دشمنان داخلی و خارجی به انقلاب اسلامی دست در دست هم دهیم و با همدلی از کشور عزیزمان دفاع کنیم.

دانش‌آموزان غرب مازندران: جهان از استکبارستیزی ملت ایران الگو بگیرد  
مریم سلمانی دانش آموز رامسر حضور دانش آموزان درراهپیمایی ۱۳ آبان تکلیف ملی برشمرد و گفت :  آمریکا و اسرائیل ۴۰ سال است  ملت ما ر ا تهدید می کنند اما هیج غلطی نکرده اند و ما ادامه دهنده راه شهیدانمان هستیم.
وی یادآور شد: همانطور رهبر عزیزمان فرمودند ما باید در همه عرصه ها حضور حماسی داشته باشیم چرا که وظیفه نسل مان امروز سنگین تر از گذشته است که دانش آموزان باید با بصیرت عمل کنندتا از غافله انقلاب عقب نمانیم.
وی افزود : مستکبران عالم و دشمنان جمهوری اسلامی بدانند ملت ایران روحیه مبارزه با استکبارستیزی خود را همواره حفظ خواهند کرد چرا که راهی امام راحل برای ما ترسیم کرده است چراغ راه ملت ایران است که همیشه با چنین رویکردی به توسعه و استقلال دست می یابیم.
رضا دلاورمقدم دانش آموز چالوسی هم به خبرنگار ایرنا گفت : دشمنان ما باید از شعارهای کوبنده امروز در راهپیمایی ۱۳ آبان پیامهای دشمن ستیزی ملت ایران را دریافت کنند که بیش از ۴۰ سال توطئه های آنان را ناکام گذاشته اند.  
علی اصغر ابراهیمی یک فرهنکی منطقه یادآور شد: رویدادهای این روز  به عنوان یکی از مهمترین نقاط عطف تاریخ انقلاب اسلامی و روز تجلی ارزش‌ها، مبارزه با زیاده خواهی و ناعدالتی‌هاست؛  درک زمان، اقتدار، بصیرت و شجاعت دانش‌آموزان با پیروی از فرمایشات معمار کبیر انقلاب موجب صدور پیام انقلاب اسلامی به مظلومان و ستمدیدگان سراسر جهان شده است.

وی با اشاره به ناآرامی های اخیر در کشور یادآور شد: حضور حماسی امروز ملت ایران در راهپیمایی ۱۳ آبان پاسخ کوبنده ای به دشمنان انقلاب اسلامی و بدخواهان ملت سرفراز ایران اسلامی است که باید از این همبستگی و وحدت و یکپارچگی درس بگیرند.

دانش‌آموزان غرب مازندران: جهان از استکبارستیزی ملت ایران الگو بگیرد  

دانش‌آموزان غرب مازندران: جهان از استکبارستیزی ملت ایران الگو بگیرد  

۱۳ آبان که به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده، یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است.

۱۳ آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام در سال ۱۳۵۸، تبعید رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) به دست رژیم پهلوی در سال ۱۳۴۳ به ترکیه و بزرگداشت شهادت دانش‌آموزان معترض به ظلم و ستم ستمشاهی و استعمار و دخالت های آمریکا در امور داخلی ایران در سال ۱۳۵۷ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha