۱۳ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۳۲
کد خبر: 84932317
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

فریاد مرگ بر آمریکا در فضای قرچک روز ۱۳ آبان طنین انداز شد

قرچک- ایرنا- همزمان با روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، اقشار مختلف شهرستان قرچک روز جمعه با شرکت در راهپیمایی ۱۳ آبان، فریاد مرگ بر آمریکا سر دادند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم ، مسئولان ، دانش آموزان و دانشجویان شهرستان قرچک ، همزمان با سراسر کشور با حضور در راهپیمایی با شکوه ۱۳ آبان ، فریاد ضد استکباری سر داده و انزجار خود را از سیاست های خصمانه استکبار اعلام کردند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی با شکوه ، ضمن اجتماع در میدان امام قرچک، با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا ، و مرگ بر اسرائیل ، هیهات من الذله ، الله اکبر و لبیک یا خامنه ای انزجار خود از استکبار جهانی را به نمایش گذاشتند.

علاوه بر هزاران نفر از دانش آموزان شهرستان قرچک ، بسیاری از مردم از اقشار مختلف نیز در این راهپیمایی حضور داشتند تا نسل های مختلف انقلاب ، استکبار ستیزی ملت ایران را بار دیگر به جهانیان ثابت کنند.

بسیاری از دانش‌آموزان همراه به مسئولان مدارس در حالی که اسامی مدارس خود را حمل می‌کردند در این اجتماع بزرگ حضور پیدا کردند تا ثابت کنند همچون ۳۶ هزار همکلاسی شهید خود، آماده دفاع از ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و در این راه همواره بصیرت و شناخت خود را حفظ می‌کنند.

حضور پرشور جوانان و دانش آموزان شهرستان قرچک در این مراسم ثابت کرد که آینده سازان ایران اسلامی پیام شهیدان دانش آموز در ۱۳آبان سال ۵۷ در مبارزه با استکبار را به درستی درک کرده اند و راه آنان را ادامه خواهند داد.

راهپیمایان در این مراسم در دستان خود پلاکاردهایی با مضامین مقاومت در برابر زیاد خواهی استکبار جهانی و محکومیت اغتشاشات و ترور ناجوانمردانه حرم شاهچراغ که به شهادت جمعی از هموطنان و دانش‌آموزان منجر شد، خواستار مقابله جدی با آشوب‌طلبان شدند.

بسیاری از دانش آموزان نیز با درست کردن آدمک های ترامپ و بایدن ، سخنان توهین آمیز رئیس جمهور آمریکا به ملت ایران اسلامی را محکوم کردند.

قرچک با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، شهادت دانش آموزان معترض به دست نظامیان رژیم شاهنشاهی در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ که روز دانش آموز نام گرفت و تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ عنوان این سه واقعه تاریخی است.

۱۳ آبان یاد آور واقعه تاریخی تبعید امام راحل به خاطر مخالفت با قانون ننگین کاپیتولاسیون در سال ۱۳۴۳ ، به خاک و خون کشیده شدن دانش آموزان در مقابل دانشگاه تهران در سال ۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی به دست دانشجویان پیرو خط امام در ۱۳ آبان ۵۸ است.
۱۳ آبان در تقویم ایران اسلامی به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha