۱۴ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۵۰
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84933168
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 ۱۲۰هزار نفر در برنامه حمایت از سالمندان پرخطر در زنجان غربالگری شدند

زنجان – ایرنا - کارشناس میانسالان و سالمندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: در راستای اجرای برنامه حمایت از سالمندان پرخطر، حدود ۱۲۰ هزار سالمند توسط مراقبان سلامت و بهورزان، در این استان غربالگری شدند.

رحیمه حسین‌خانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: اجرای برنامه حمایت از سالمندان پرخطر از سال گذشته در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان، آغاز شده است.

وی اظهار داشت: در این برنامه، سالمندان از نظر پنج معیار تنهازیستی، حاشینه‌نشینی، ابتلاء همزمان به چند بیماری مزمن، سن بالای ۷۵ سال و ناتوانی و ابتلاء به بیماریهای صعب‌العلاج، غربالگری شده و طی آن سالمندان بسیار پرخطر و پرخطر شناسایی شدند.

این مسوول، با اشاره به شناسایی چهار هزار سالمند بسیار پرخطر طی این برنامه، خاطرنشان کرد: ارزیابی تکمیلی این سالمندان، انجام و نیازمندی‌های آنها احصاء و مقرر شده است با جلب مشارکت خیرین و ارگان‌های مرتبط با سالمندی مانند بهزیستی، هلال‌احمر و کمیته امداد نسبت به رفع نیازهای این گروه آسیب پذیر اقدامات لازم انجام گیرد.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل موثر بر تاب‌آوری سالمندان، توانمندسازی آنان است اظهار داشت:  این کار موجب افزایش عزت نفس در آنان می‌شود و در کنار آمدن با استرس‌های زندگی موثرتر عمل می‌کنند.


به گفته کارشناس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان محور شعار سازمان ملل متحد در سال جاری" تاب آوری و مشارکت زنان سالمند " اعلام شده که در تمام نقاط جهان، امید به زندگی زنان بیش از مردان است، بنابراین زنان سالمند باید بتوانند نقش خود را در خانواده و جامعه ایفا  کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha