نماینده مردم بجنورد: بازار کشورهای همسایه باید اولویت اصلی صادرات باشد

 بجنورد-ایرنا- نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی گفت: بازار کشورهای همسایه به دلیل ضعف زیرساخت های حمل و نقل باید در اولویت اصلی صادرات باشد.

به گزارش ایرنا سید محمد پاکمهر روز شنبه در جلسه تقدیر و تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان اظهارداشت: زمان صادرات کالا از طریق شبکه ریلی به نسبت دریایی کمتر است و صادرکنندگان باید این مسیر را برای صادرات انتخاب کنند.

وی تصریح کرد: خراسان شمالی فاقد زیرساخت لازم و شبکه ریلی برای صادرات است و باید در این زمینه چاره اندیشی کرد.

نماینده مردم بجنورد در مجلس افزود: متاسفانه کالای صادرکنندگان استان در انبارهای بنادر ذخیره می شود که این ماندگاری باعث افزایش هزینه های تجار استان می شود.

وی یادآور شد: صادرکنندگان خراسان شمالی هزینه های سنگین حمل و نقل را متحمل می شوند و باید این مشکلات تسهیل و برطرف شود.

پاکمهر ادامه داد: اشتغال و رفع بیکاری به دنبال صادرات و واردات ایجاد خواهد شد و دنیا در این بخش رقابت شدیدی دارد و بازارها را به تصاحب خود در می آورند.

وی بر تصاحب بازار کشورهای همسایه تاکید کرد و اظهارداشت: باید تلاش کرد تا بازار کشورهای همسایه را به دست آورد که در این خصوص باید کالاهای مورد نیاز آنان را با توجه به سلیقه مشتری فراهم کرد.

نماینده مردم بجنورد افزود: باید روزنه های ارتباطی را گسترش دهیم و از ظرفیت نماینده های مردم در مجلس شورای اسلامی به دلیل عضویت در انجمن های مختلف از جمله انجمن دوستی و سایر موارد استفاده کرد.

وی بر رفع مشکلات و چالش های پیش‌روی صادر کنندگان از جمله مشکلات ارزی تاکید کرد و گفت: این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است که باعث ایجاد رشد اقتصادی شود.

خراسان شمالی حدود ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۱ هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ صنعتی در بین ۳۱ استان کشور رتبه دهم را داراست.

سهم اشتغال در این استان در سه بخش کشاورزی با ۳۹.۶ درصد، صنعت با ۲۴.۳ درصد و خدمات ۳۶.۱ درصد است.

سهم این استان در حوزه کشاورزی بیش از میانگین کشور است اما در حوزه صنعت و خدمات پایین تر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha