تقویت مدارس شبانه روزی، راهکار افزایش پوشش تحصیلی در مناطق محروم

تهران - ایرنا - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بر تقویت مدارس شبانه روزی، به عنوان راهکار افزایش پوشش تحصیلی مناطق کمتر توسعه یافته تاکید کرد.

به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، محمد مهدی کاظمی افزود: یکی از مسائل اساسی آموزش دوره اول متوسطه هدایت تحصیلی است و باید فرآیند برای استفاده از ظرفیت دبیران در کنار مشاوران به منظور شناسایی استعدادها و علایق دانش آموزان و هدایت آن‌ها برای انتخاب مناسب طراحی شود.

وی در راستای عدالت آموزشی، خواستار برنامه ریزی و اقدام جدی مدیران و کارشناسان دفتر و مسئولین استانی، به منظور جلوگیری از افزایش دانش آموزان بازمانده از تحصیل شد.

 وی در ادامه بر توجه ویژه‌تر به مدارس شبانه روزی به عنوان یکی از راهکارهای افزایش پوشش تحصیلی و جذب بازماندگان از تحصیل تاکید کرد و گفت: حمایت از این مدارس و بهره‌گیری از ظرفیت خیرین و اولیاء، به منظور غنی سازی در فرآیند آموزشی و پرورشی می‌تواند به عنوان یکی از راهکارهای تقویت این مدارس باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش، با در نظر گرفتن نقش اساسی گروه‌های آموزشی به عنوان مرجع علمی و دیده‌بان آموزش، اظهارکرد: با کاهش تعدد فعالیت‌ها و افزایش نظارت‌های هدفمند و راهبردی برای ارتقای کیفیت آموزشی و بهبود فرایندهای یاددهی-یادگیری گام برداریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha