نامگذاری یکی از خیابان‌ها به نام شهید علی وردی/ اعلام درصد تخفیف عوارض شهرسازی

تهران - ایرنا - اعضای شورای اسلامی شهر تهران دو فوریت نامگذاری خیابانی در منطقه پنج به نام شهید آرمان علی وردی را تصویب کردند.

به گزارش ایرنا اعضای شورای اسلامی روز یکشنبه در جریان صد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران دو فوریت نامگذاری خیابانی در منطقه پنج به نام شهید آرمان علی وردی را در دستور کار قرار دادند.

نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون نامگذاری شورای اسلامی شهر تهران در این خصوص اظهار داشت: با توجه به درخواست مکرر شهروندان از طریق مراجعه حضوری به شورا و تماس تلفنی، کمیسیون نامگذاری جلسات فوق‌العاده ای را برای این درخواست شهروندان برگزار کرد.

وی افزود: با حضور شهردار منطقه پنج، در این جلسه مقررشد که خیابان نیلوفر جنوبی و قدس در تقاطع شهران جنوبی حدود ۸۰۰ متر که نزدیک محل سکونت این شهید است به نام ایشان نامگذاری شود.

در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران این پیشنهاد را با ۲۰ رای تصویب کردند.

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه روز گذشته لیستی از شهدای امنیت و نیروی انتظامی از بنیاد شهید گرفته شد، گفت: معابری به نام تک تک این شهدا نامگذاری می شود.

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی نیز در این خصوص از سازمان زیباسازی خواست تا هر چه سریع تر تصاویر این شهدا را تهیه و در این معابر استفاده کند.

اعلام درصد تخفیف عوارض شهرسازی

همچنین اعضای شورای اسلامی شهر تهران بررسی جزئیات لایحه اصلاحیه مصوبه نحوه اخذ مطالبات حوزه شهرسازی را در دستورکار قرار دادند.

مهدی عباسی رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: در بررسی مشترک در کمیسیون های شهرسازی و برنامه و بودجه، جدولی برای اعمال ضرایب در خصوص پیشنهاد شهرداری تهران ملاک عمل قرار گرفت.

وی گفت: تصمیم بر این شد که از ۱۵ آبان تا ۱۴ آذر ۴۰ درصد، ۱۵ آذر تا ۱۴ دی ۳۵ درصد، ۱۵ دی تا ۱۴ بهمن ۳۰ درصد، از ۱۵ بهمن تا ۱۴ اسفند ۲۵ درصد و از ۱۵ اسفند به بعد حالت عادی ۲۰ درصد تخفیف درنظر گرفته شود.

عباسی ادامه داد: مبلغ عوارض تا یک میلیارد تومان ۱۰۰ درصد جدول پیشنهادی شهرداری، یک میلیارد تا ۲۵ میلیارد تومان ۹۵ درصد جدول، ۲۵ میلیارد تا ۵۰ میلیارد تومان ۹۰ درصد جدول، ۵۰ میلیارد تا ۱۰۰ میلیارد تومان ۸۵ درصد جدول و از ۱۰۰ میلیارد تومان به بالا ۸۰ درصد جدول لحاظ خواهد شد.

به گفته عباسی اعضا به این نتیجه رسیدند که عوارض قطع درختان و جرائم ماده ۱۰۰، شامل تخفیف نشود.

در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران با ۱۹ رأِی جزئیات این لایحه را تصویب کردند.

تغییر نام و نامگذاری ۱۳ معبر و ۲ بوستان

اعضای شورای اسلامی شهر تهران هم‌چنین بررسی پانزدهمین صورتجلسه کمیسیون نامگذاری و تغییر نام اماکن و معابر عمومی شهر تهران را در دستور کار قرار دادند.

براین اساس، کوچه شفقی واقع در خیابان شریعتی به نام شهید محمدرضا علیزاده حیدری، خیابان تنگستان یکم در پاسداران به نام استاد دکتر ضیاء الدین یزدیان، بوستان جدیدالاحداث در میدان سبلان به نام شهید احمد خرمی شاد تغییر نام داد.

همچنین کوچه لاله در خیابان قزوین به نام شهید ابراهیم امیدی، کوچه شقایق در خیابان قزوین به نام شهدای حسینیه حضرت ابوالفضل(ع)، کوچه میثم در خیابان حضرت ولیعصر(عج) به نام شهید ترور سید حامد طالبیان و کوچه بی نام در خیابان هلال احمر به نام شهید حسین ملایی تغییر نام داد.

همچنین نامگذاری و تغییر نام خیابان ۴/۳۷ حدفاصل خیابان های چهار و پنجم نیروی هوایی با حفظ شماره به نام شهیده فرحناز چاوشی، خیابان هشت متری اول در خیابان دماوند به نام شهید علی عجبی نائینی، کوچه بهروز در خیابان پیروزی به نام شهید مجتبی مشهدی تفرشی، خیابان نصر به نام شهید مجتبی مشهدی تفرشی، در این صورتجلسه اعلام شد.

به گزارش ایرنا، نامگذاری بوستان بی نام در خیابان خاوران به نام شهربانو رضایی، کوچه ۲۷ در خیابان امامی با حفظ شماره به نام غلامرضا محب زندی، کوچه دوم حدفاصل خیابان شیخ محمدی و شهید نعیمی با حفظ شماره به نام شهید عسگر رحیمی و کوچه ۱۴ حدفاصل خیابان شهیدان مقدم و شهید پیری با حفظ شماره به نام شهید حسین بختیاری نیز در این جلسه انجام شد.

نحوه حمایت از ناشران، موزعین و کتابفروشان اصلاح شد

به گزارش ایرنا اعضای شورای اسلامی شهر تهران در این جلسه بررسی طرح «اصلاحیه مصوبه ساماندهی فرآیند حمایت از ناشران، موزعین و کتابفروشان» را در دستور کار قرار دادند.

علیرضا نادعلی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران درباره این لایحه گفت که دفاتر نشر از وضعیت نامطلوبی برخوردارند.

وی افزود: غیر از ناشران دولتی که شرایط خاصی در بهره مندی از حمایت ها دارند، به دلیل قاچاق و دست فروشی کتاب، ۶۰ تا ۷۰ ناشر ورشکست شده و شرایط بسیار بدی داشتند.

نادعلی با تاکید بر اینکه مدیریت شهری انقلابی از ناشران حمایت کند، گفت: در گذشته برخی با نگاه سیاسی از ناشران حمایت کردند اما ناشران نیازمند حمایت واقعی هستند.

مهدی اقراریان رئیس کمیته حقوقی شورای اسلامی شهر تهران هم در این خصوص گفت: بهره برداری موقت از اماکن به عنوان کتابفروشی و ... در قانون لغو شده است و اگر شهرداری هم در این خصوص مجوزی می دهد، خلاف کرده است.

نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای‌ اسلامی شهر تهران نیز گفت: دولت و شهرداری ها در برنامه توسعه موظف شده اند که از ناشران و مطبوعاتی که با برخورداری از مجوز رسمی در فضاهای مسکونی فعالیت می کنند، حمایت کنند.

مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی شورا نیز اظهار داشت: در بحث فعالیت در ساختمان ها دغدغه درستی وجود دارد و می خواهیم تا جایی که می توانیم سکونتگاه ها را مختلط نکنیم.

وی با بیان اینکه نباید کاربری های اداری در بافت مسکونی شکل گیرد، گفت: ملاحظاتی پیش بینی شده که ناشران و مطبوعات جز کافه کتاب ها و چاپخانه ها در پهنه های M، R و S مشروط بر رضایت نامه کتبی مالکین مستقر شوند.

در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران طرح «اصلاحیه مصوبه ساماندهی فرآیند حمایت از ناشران، موزعین و کتابفروشان» را تصویب کردند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha