مدیرکل بنیاد شهید مازندران: گفتمان با جامعه ایثارگری نباید کم‌رنگ شود

ساری - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثاگران مازندران گفت : گفتمان با جامعه ایثارگری نباید کم‌رنگ شود، بلکه باید از طریق ارتباط متقابل و سازنده با خانواده‌های معظم شهدا، رضایت‌مندی بیشتر این افراد را فراهم کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید کهنسال روز دوشنبه در جمعه معتمدین معین بنیاد شهید و امور ایثاگران مازندران، با بیان این که معتمدین معین نیروی کارآمد و بازوی توانمند برای بنیاد محسوب می شوند، افزود: ایجاد شبکه‌های مردمی از گروه‌های ایثارگری، مشارکت در برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های مرتبط با ایثارگران، برپایی نشست‌های مشترک بین گروه‌های ایثارگری به منظور تفاهم و همکاری بیشتر، بررسی راه‌های توانمندسازی افراد و گروه‌های ایثارگری و حمایت از فعالیت‌های پژوهشی و اطلاع‌رسانی گروه‌های ایثارگری، مهم ترین وظایف معتمدین معین بنیاد شهید و امور ایثارگران است.
وی با اشاره به ایجاد شبکه‌های اجرایی معتمدین معین، اظهار داشت : معتمدین معین بر اساس علاقه، استعداد، مهارت، دانش و توانمندی که دارند در شبکه‌های مختلف از جمله شبکه همیاران، شبکه راهیان، شبکه دانشجویی، شبکه مشاوران، شورای مشورتی استاندار و فرمانداران، تشکل‌های مردمی و مجلس ایثارگران ساماندهی می‌شوند.

کهنسال ایجاد و برقراری پل ارتباطی بنیاد شهید و امور ایثاگران با جامعه ایثارگری را یکی از وظایف معتمدین معین ذکر کرد و با بیان این که نیازمند ایده های خلاقانه و عملی از سوی ایثارگران هستیم ، گفت : همه ما باید دغدغه ایثارگران را داشته باشیم و در غیر این صورت با چالش مواجه خواهیم شد.

وی افزود : معتمدین معین بهترین و مطمئن ترین افرادی هستند که می توانند با نگاه دلسوزانه در جهت تحقق برنامه های سازمان به ما کمک کنند و حضور داوطلبانه آنان در قالب معتمدین معین را باید غنیمت بشماریم و از این فرصت برای حل مشکلات جامعه معزز ایثارگری استفاده کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثاگران مازندران بر لزوم مشارکت، همکاری و نقش دادن معتمدین معین در برنامه ها، شناسایی دقیق مشکلات و مسایل ایثارگران و پیگیری آن و همچنین ایجاد شادابی و نشاط در بین این قشر تاکید کرد و گفت : باید یک انسجام، هماهنگی و پیوند ناگسستنی بین معتمدین معین و شبکه اقشار ایجاد کنیم و جهاد تبیین مد نظر رهبری را در این نهاد عملیاتی کنیم.

کهنسال افزود : در صورت بهره گیری مطلوب از ظرفیت معتمدین معین، بسیاری از مشکلات خانواده‌های معظم شهدا و جامعه ایثارگری مازندران رفع خواهد شد.

 ۱۶ هزار نفر عضو معتمدین معین بنیاد شهید کشور هستند

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثاگران کشور، شمار اعضای معتمدین معین بنیاد را ۱۶ هزار نفر اعلام کرد و گفت که معتمدین معین در کنار همکاران این نهاد به‌عنوان خادمان خانواده‌های شهدا و ایثارگران گام‌های مؤثر و خوبی را در خدمت رسانی به جامعه ایثارگری برداشته اند.

حجت الاسلام یوسف علی شکری افزود: هدف از شکل‌گیری معتمدین معین استفاده از خود ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا برای رسیدگی به امور و خدمت رسانی مستمر به جامعه ایثارگری است و این مجموعه به‌ صورت ساختاری غیر رسمی در کنار ساختار رسمی بنیاد شهید و امور ایثارگران مشغول فعالیت است.

وی با اشاره به حضور داوطلبانه ایثارگران در مجموعه معتمدین معین اظهار داشت: این حضور داوطلبانه بیانگر انگیزه‌ بسیار بالای آنان است و معتمدین معین مورد اعتماد جامعه ایثارگری هستند و در هر زمینه‌ای که ورود پیدا کردند ،موفق عمل کرده اند.
وی با بیان این که توسعه فرهنگ ایثار و شهادت یکی از کارهایی است که اعضای این مجموعه می‌توانند به‌خوبی در آن فعال باشند زیرا از جنس همین فرهنگ هستند و به‌خوبی نیز آن را درک می‌کنند، گفت :امروز شاهد حضور بسیار پررنگ این فرهنگ در جامعه هستیم و موید این مطلب مهم و اساسی نیز حضور موثر و تاثیرگذار مردم در عرصه‌های مختلف انقلاب است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید کشور ادامه داد: از دیگر مواردی که معتمدین معین می‌توانند بخوبی ایفای نقش کنند، شناسایی و انتقال مشکلات جامعه ایثارگری و معرفی توانمندی‌های این قشر است.

حجت الاسلام شکری، معتمدین معین پس از ادغام نهادهای ایثارگری و تشکیل بنیاد شهید و امور ایثارگران با هدف استفاده از توان و ظرفیت جامعه ایثارگری شکل گرفت و تاکنون نیز منشا خدمات بسیاری برای خانواده‌های معظم شهدا بوده اند.

در حال حاضر ۷۰۰ تن از جامعه معزز ایثارگری استان مازندران جزو معتمدین معین هستند. مازندران در دوران جنگ تحمیلی بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید را تقدیم نظام اسلامی کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha