به گزارش ایرنا، صفرعلی یازرلو امروز در نشست خبری رویداد ملی ستاپ اظهار کرد: در بحث عدالت آموزشی دستیابی به معنای واقعی در صورتی میسر می شود که از فناوریهای نوین استفاده کنیم.
وی افزود: بسیار خوب است که چنین رویدادی اتفاق می افتد، یکی از جلوههای مردمی سازی آموزش است که باید در حیطه فناوریهای نوین صورت گیرد.
مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: باید با آغوش باز از تجارب این استارت آپ ها در بحث تامین نیروی انسانی و مسائل دیگر استفاده کنیم، اکنون بیش از ۵۰ هزار کلاس چند پایه داریم که زمان کمی برای آموزش آنها در نظر گرفته میشود اما با فناوریهای نوین به نتیجه مطلوبی می رسیم.
علی عبدالعالی مدیر شبکه آموزش در ادامه نشست خبری رویداد ملی ستاپ اظهار کرد: محتوایی در حال تولید شدن است که بهترین مدارس دولتی شمال تهران درخواست محتوای آن را داشتهاند، اما برای محقق شدن در راستای عدالت آموزشی و رسیدن محتوا به دست دانش آموزان مناطق محروم تصمیم بر پخش آن از طریق تلویزیون گرفته شد.
وی با تاکید براینکه هرکس در کشور تلویزیون دارد، به بهترین محتوای آموزش دست پیدا میکند، یادآور شد: همچنین مدرسه کنکور ایران در رشتههای نظری تمام محتوا را به صورت جامع بدست دانش آموزان می رساند. اگر نگاههای عملیاتی در مجموعه ستاپ وجود داشته باشد، بسیار بر آموزش تاثیرگذار است.
فناوریهای نوین برای تحقق سند تحول بنیادین بکار گرفته شود
محمدرضا احمدی عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در بخشی دیگر از نشست خبری رویداد ملی ستاپ اظهار کرد: تولید محتوای جدی در حوزههای انیمیشن و فیلم انجام شده است و در این راستا تاکید ما بر اجرای سند تحول بنیادین است.
وی افزود: سند تحول بنیادین اسلام، اخلاق، علم، تربیت و مدرسه محور است، باید پایه و اساس دانش آموزان در مدارس شکل گیرد.
این نماینده مجلس ادامه داد: جایگاه و منزلت معلمان هم در سند تحول عنوان شده که موضوع رتبه بندی و مهرآفرینان بر این اساس انجام شده است، باید در راستای تحول گام برداریم که آسیب نبینیم.
رتبه بندی معلمان یک اقدام تحولی در آموزش و پرورش است
رییس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: رتبه بندی معلمان یک تحول است که پس از مطالعات بسیار تصویب شد.
علیرضا منادی سفیدان اظهار کرد: برای موضوع آموزش دانش آموزان مطالعات بسیاری انجام دادیم و مهم ترین تحول را از خود مجلس آغاز کردیم و بر اساس قانون اعتبار خوبی برای رتبه بندی با اعتبار ۳۸ میلیارد نوشته شد.
وی افزود: رتبه بندی کاری بزرگ بود که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و البته کاری است که نتیجه آن به زودی مشخص نمی شود، ۳ میلیون و ۵۰۰ تا ۶ میلیون و ۵۰۰ میلیون تومان براساس رتبه بندی به حقوق معلمان افزوده می شود. هزینه مورد نیاز رتبه بندی خیلی زیاد بود و کسی جرأت نداشت در این زمینه ورود کند.
منادی با بیان اینکه معلمی حرفه و مهارت است و با کارمندی تفاوت دارد، ادامه داد:معلم براساس قانون رتبه بندی هر ۵ سال یکبار رتبه می گیرد، دانشگاه فرهنگیان هم اگر خروجی خوبی داشته باشد، وضعیت آموزش و پرورش هم مناسب میشود.
وی گفت: در حال حاضر سازمان سنجش برای ما معلم انتخاب میکند. داوطلبی که میخواهد در دانشگاه فرهنگیان تحصیل کند باید بالاتر از متوسط پاسخگویی داوطلبان باشد که به نظر ما درست نیست. معلم باید روحیه معلمی داشته باشد و انتخاب آن صرفاً از طریق تست زنی امکان پذیر نیست، آموزش و پرورش باید براساس شاخص های خود معلم برگزیند.
رییس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی یادآورشد: برای انجام تحول، نقصانها را در نظر گرفتیم، مهد کودک دست بهزیستی بود و محتوای واحدی به آنها ارائه نمی شد بنابراین کودکان صفر تا ۶ را زیر نظر آموزش و پرورش گرفتیم.
منادی عنوان کرد: اکنون هشت هزار شرکت دانش بنیان داریم که خروجی آنها ۴۰۰ هزار میلیارد تومان است، یعنی این شرکت ها در اقتصاد کشور اهمیت دارد بنابراین موانع بانکی، بورسی و مالیاتی را از سر راه آنها برداشتیم و با صندوقهای دولتی برای آنها ضمانت نامه مالی دادیم و هزار و ۴۰۰سرباز دکتری در این شرکت ها مشغول کارند.
وی با بیان اینکه ارتباط با صنعت شرکت های دانش بنیان باید ادامه پیدا کند، گفت: این اقدام بخش مهمی از آموزش و پرورش را تغذیه میکند،مهارت یکی از تعهدات قانونی سند تحول بنیادین است که پس از فارغ التحصیلی بتوانند اشتغال داشته باشند.
نظر شما