دانش‌آموزان براساس ساحت‌های سند تحول بنیادین ارزشیابی شوند

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش گفت: ارزشیابی دانش‌آموزان براساس ۶ ساحت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش انجام شود و خروجی نظام آموزش و پرورش باید تربیت‌ یافتگان در این ساحت‌های عنوان شده در سند تحول بنیادین باشد.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، یوسف نوری روز دوشنبه در نشست تخصصی معاونان آموزش ابتدایی سراسر کشور در اردوگاه شهید باهنر اظهار داشت: اکنون ماه شهدای دانش‌آموز است، روز هشتم آبان سالروز شهادت شهید حسین فهمیده، ۱۳ آبان سالروز شهدای دانش‌آموز سال ۵۷ و پس از آن هم شهدای شاه چراغ است.

وی تصریح کرد: باید آثار فاخری درباره شهدای دانش‌آموز تهیه و این موارد ترویج هم شود.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: در مدرسه باید حکمرانی استقرار برنامه درسی باشد، در این راستا اول باید هدف مشخص باشد، براین اساس در سند تحول در بخش مقدمات در خصوص تربیت یافتگان صحبت می کند که هدف اصلی محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: دانش‌آموزان باید استعدادیابی شوند تا تفاوت‌های فردی آنها را بشناسیم، استعداد دانش‌آموزان در هر ساحتی با فرد دیگر متفاوت است.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: یک دانش‌آموز در ساحت هنرهای زیبایی شناختی ممکن است در یکی از رشته‌ها استعداد داشته باشد، بنابراین معلم هنر وقتی درس می‌دهد باید کلیاتی را بگوید سپس استعدادیابی کند.

نوری افزود: باید به معلمان استعدادیابی را یاد دهیم و دوره‌های استعدادیابی به صورت شبکه‌ای صورت گیرد آگاهی اولیا از طرح‌های سوادآموزی نیز موردتوجه باشد.

وی با بیان اینکه محتوا باید با همکاری دانش‌آموزان و اولیا ساخته شود، اظهار داشت: والدین نسبت به طرح‌های سوادآموزی آگاه شوند یک بخش پرورش و تعلیم و تربیت آموزش است، براین اساس شاخص‌های محتوا ارائه شود تا خود دانش‌آموزان در این باره شریک شوند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه روش‌های معلمان باید تغییر کند، تصریح کرد: یک بخش در برنامه درسی فضا است، برنامه‌ها برای دانش‌آموزان خارج از کلاس درس و پر هیجان باید باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha