تابستانِ هرمزگان بدون تنش آبی گذشت

بندرعباس- ایرنا- مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان گفت: امسال با وجود نگرانی‌هایی که ‌در حوزه تامین آب داشتیم اما با انجام اقدام‌های توسعه‌ای و پشتیبانی‌های دولت، تابستان را بدون تنش آبی پشت سرگذاشتیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالحمید حمزه پور روز سه‌شنبه پس از برپایی میز ارتباطات مردم و مسوولان، حل برخی از مشکلات را نیازمند همکاری سایر مجموعه‌ها عنوان کرد و اظهارداشت: سازمان‌های دولتی به عنوان بدهکاران بزرگ آبفا می‌توانند با پرداخت به موقع قبوض آب کمک بزرگی به آبفا در راستای خدمات رسانی به مردم داشته باشند. 

وی بیان د اشت: آبفا برای نگهداری تاسیسات، بازسازی شبکه ها و خطوط انتقال، پرداخت حقوق پرسنل و سایر اقدام‌ها، پولی از دولت دریافت نمی‌کند و هزینه‌های آن از محل درآمد فروش آب تامین می‌شود که پرداخت به موقع قبوض کمک قابل توجهی به خدمات مطلوب این شرکت می‌کند.

مدیرعامل آبفای هرمزگان ضمن قدردانی از حمایت‌های استاندار هرمزگان در خصوص الزام اداره‌های استان به پرداخت هزینه‌های آب مصرفی گفت: استاندار هرمزگان در این خصوص دستورهای لازم را داده‌اند و این حمایت‌ها باعث شده تا مناطقی از هرمزگان که با تنش آبی مواجه بود، در تابستان به آب پایدار دست پیدا کنند.

گفتنی است؛ مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان در مردادماه امسال در یک نشست خبری طلب چهار هزار میلیارد ریالی آبفای استان از مشترکان خود را مطرح کرد و باتوجه به اینکه این مشترکان بیشتر از بخش‌های اداری، ارگان‌ها و نهادهای دولتی هستند کمترین اقدامی برای پرداخت بدهی خود نکرده‌اند.

آبفای هرمزگان به صورت خودگران اداره می‌شود و به طور یقین برای تامین و توزیع آب آشامیدنی در شهرها و روستاها، پرداخت حقوق کارمندان خود و ارائه خدمات بهینه در بخش های مختلف اعم از اتفاقات، فنی، آزمایشگاه و سایر موارد نیازمند تعامل و همکاری مشترکان در پرداخت به موقع بهای آب است.

آب و فاضلاب استان هرمزگان بیش از ۴۸۱ هزار و ۲۶۶ مشترک دارد که مشترکان خانگی با ۴۴۳ هزار و ۹۴۶ مورد بیشترین و خوش حساب‌ترین مشترکان را شامل می‌شوند.

اخبار مرتبط