صلاحیت ایمنی ۴۰۴ شرکت پیمانکاری در خراسان رضوی تایید شد

مشهد-ایرنا- مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۰۴ شرکت پیمانکاری در استان موفق به گرفتن تاییدیه صلاحیت ایمنی از این اداره کل شده اند.

ابراهیم رضازاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۸۴ شرکت پیمانکاری دیگر در خراسان رضوی تقاضای خود را برای دریافت تاییدیه صلاحیت ایمنی اعلام کرده اند که در حال بررسی است.

وی اضافه کرد: به منظور مدیریت پیشگیرانه ایمنی پیمانکاران و رعایت ایمنی در فعالیتهای پیمانکاری و در راستای عمل به آیین نامه ایمنی مربوطه، پیمانکارانی که قصد شرکت در مناقصات برگزار شده از سوی دستگاه های اجرایی را دارند موظف هستند گواهی تایید صلاحیت خود را از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی دریافت کنند.

مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: محدودیتی برای صدور گواهی ایمنی برای شرکتهای پیمانکاری استان وجود ندارد و با توجه به گستره استان و تعداد زیاد کارگاه ها و الزام دستگاه های اجرایی در به کارگیری شرکتهای پیمانکاری دارای تاییدیه صلاحیت ایمنی، درخواستها در حال افزایش است.

رضازاده با تاکید بر ایمنی سازی محیط های کار و کاهش حوادث ناشی از کار به منظور صیانت از نیروی انسانی افزود: پس از وصول درخواست شرکت پیمانکاری به اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی، دوره آموزشی ۲۰ ساعته برای مدیر عامل و دوره آموزشی هشت ساعته برای کارگران آن شرکت در محل این اداره کل برگزار می شود.

وی ادامه داد: پس از بررسی و صدور گزارش مثبت بازرسان از وضعیت ایمنی محل کار پیمانکاران و تشکیل کمیته تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران در اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی و صدور رای نهایی، گواهی ایمنی برای شرکت پیمانکاری متقاضی صادر می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha