۱۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۵۱
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84936933
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

صدور سند تک برگی ۱۵هزار هکتار اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری آغاز شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختیاری گفت: صدور سند تک برگی برای ۱۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به منظور تعیین تکلیف اراضی کشاورزی آغاز شده است.

علی اصغر سلیمان روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم‌اکنون در استان چهار شرکت مستقر و در حال تهیه پرونده صدور سند کاداستر اراضی کشاورزی و تطبیق و مستندسازی این اسناد هستند.

به گفته وی، برای صدور زمین‌های کشاورزی که قبل از سال ۱۳۸۵ خرد شده و به صورت ۶دانگ درآمده است، نیز صدور سند مالکیت آغاز شده است.

وی اظهار داشت: بر اساس تفاهمنامه بین سازمان امور اراضی جهادکشاورز ی و سازمان ثبت اسناد و املاک و شرکت‌های طرف قرار داد، صدور سند زمین‌های کشاورزی با هر مساحتی در سطح استان امکان‌پذیر شده است.

سلیمان از کشاورزان استان خواست تا نسبت به دریافت سند تک برگی و کاداستر مشارکت بیشتر داشته باشند و تا زمانی که شرکت‌های مشخص شده در شهرستان حضور دارند نسبت به ارائه مدارک و مستندات اقدام کنند.

مدیرکل سازمان ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختیاری افزود: براساس رایزنی انجام شده تهیه نقشه اراضی کشاورزی از سالجاری به سازمان ثبت اسناد و املاک داده شد که کارشناسان این اداره نسبت به تهیه نقشه اراضی کشاوری اقدام کنند.

وی اظهار داشت: در راستای اجرای ماده ۱۴۷ نیز کشاورزانی که سند دفترچه‌ای داشتند نیز بدون پرداخت هزینه، نقشه اراضی آنها به صورت رایگان تهیه و سند تک برگ صادر می‌شود.

سلمیان افزود:هم‌اکنون برای ۹۸ درصد اراضی ملی استان سند تک برگ تهیه شده و ۹۲ درصد اراضی ملی تثبیت مالکیت شده است.

به گزارش ایرنا، استان چهارمحال وبختیاری دارای ۲۷۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که سالانه ۱.۵میلیون تن محصولات کشاورزی  در استان تولید میشود

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha