۹ خدمت الکترونیکی ثبت احوال از طریق سامانه سهیم ارائه می‌شود

ارومیه - ایرنا - مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی گفت: ۹ خدمت الکترونیکی برای متقاضیان از طریق درگاه خدمات الکترونیکی این سازمان به عنوان سامانه سهیم (سامانه هویت یکتای ملی) در دسترس بوده و شهروندان بدون مراجعه به مراکز ثبت احوال می‌توانند از آن استفاده کنند.

سعید احمدی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ایجاد این درگاه در راستای برنامه‌ها و سیاست‌های دولت الکترونیک و سازمان ثبت احوال کشور و به منظور کاهش مراجعه مردم و ارائه خدمات غیرحضوری با استفاده از بستر اینترنت و به صورت موبایل محور بوده است.

وی اضافه کرد: ثبت نام کارت هوشمند ملی، درخواست تغییر نشانی، درخواست انتخاب نام، مدارک پیدا شده، درخواست صدور گواهی تجرد، ثبت شکایت، پایگاه اطلاعات خانواده، احبار و اطلاعیه‌ها و قوانین و مقررات حوزه ثبت احوال، مواردی است که از طریق درگاه اینترنتی و به صورت موبایل محور ارائه می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی ادامه داد: این نسخه در دسترس همه مردم قرار دارد و شهروندان می‌توانند از طریق اینترنت یا موبایل به این سامانه دسترسی داشته باشند.

احمدی گفت: در قسمت مربوط به اطلاعات پایگاه خانواده در سامانه سهیم، اطلاعات والدین، فرزندان و همسر هر شخص ایرانی برای خود شخص قابل نمایش است و با توجه به اینکه در آینده نزدیک، دستگاه‌های اجرایی خدمات خود را مبتنی بر این اطلاعات ارائه خواهند داد، شهروندان می‌توانند با ورود به سامانه سهیم و مشاهده اطلاعات، نسبت به ویرایش، اضافه یا حذف اطلاعات اقدام کنند.

وی اظهار کرد: درخواست ویرایش، اضافه یا حذف پس از ثبت، توسط کارشناسان سازمان بررسی و در صورت تایید به متقاضی اعلام و در سامانه اصلاح خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha