شیطنت به سبک برانکو؛ از تیم ملی باید چه توقعی داشت؟

تهران- ایرنا- سرمربی اسبق پرسپولیس در خصوص حضور تیم ملی فوتبال در جام جهانی قطر صحبت‌هایی انجام داده که چندان با واقعیت‌ها همخوانی ندارد.

به گزارش ایرنا، تیم ملی فوتبال ایران از سی‌ام ماه جاری (آبان) کار خود را در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر آغاز خواهد کرد. این تیم در نخستین بازی باید به مصاف تیم قدرتمند انگلیس برود و در ادامه رودرروی ولز و آمریکا قرار خواهد گرفت. تیم ملی روی کاغذ شانسی برای صعود به مرحله حذفی این رقابت‌ها ندارد و حتی به لحاظ در اختیار داشتن بازیکن باکیفیت و تراز اول، تیم چهارم گروهش محسوب می‌شود؛ اما با این وجود برانکو ایوانکوویچ در جدیدترین گفـت‌وگوی خود صحبت‌هایی انجام داده که با واقعیت‌ها چندان همخوانی ندارد.

وی عنوان کرده: «به نظر من انگلیس به عنوان تیم نخست راهی دور بعد می‌شود و ایران هم رتبه دوم را به دست می‌آورد.» برانکو در جام جهانی ۲۰۰۶ سرمربی تیم ملی بود و با این تیم در گروهی که پرتغال، مکزیک و آنگولا حضور داشتند تنها یک تساوی به دست آورد و در جایگاه چهارم این گروه قرار گرفت. اکنون او تلاش می‌کند به هر نحو ممکن انتظارات را از تیم ملی بالا ببرد تا اگر این تیم نتواند از گروهش صعود کند به عنوان یک ناکامی بزرگ تلقی شود.

به نظر می‌رسد دلیل این موضوع، اختلاف قدیمی بین برانکو و کی‌روش باشد. در آن زمان سرمربی کروات و پیشین پرسپولیس علاقه زیادی به سرمربیگری تیم ملی فوتبال داشت؛ اما حضور کی‌روش در این مسند باعث شد برانکو به این آرزوی خود دست پیدا نکند.

مهمترین انتظار از تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی قطر انجام بازی‌هایی است که در شأن فوتبال ایران باشد و البته نباید این تصور به وجود بیاید که شانسی برای صعود ندارد؛ اما باید واقعیت‌هایی که وجود دارد را مدنظر قرار داد و بر اساس پتانسیل تیم ملی و همچنین قدرت رقبا از این تیم توقع داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha