۲۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۱۸
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 84939407
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نزدیک به ۱۳۶ میلیارد تومان تسهیلات بافت فرسوده در گیلان پرداخت شد

رشت - ایرنا - معاون مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی گیلان گفت : از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان مهرماه ۱۴۰۱ در مجموع ۱۳۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده استان پرداخت شد.

حسین کشاورز روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا عنوان کرد: در همین راستا طی مدت یاد شده؛ ۱۰۷ طرح در قالب ۴۷۰ واحد به ارزش ۱۳۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به بانک معرفی شد که توانسته اند از تسهیلات مربوطه بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه برای هر طرح ۳۵۰ میلیون تومان با سود ۹ درصد به سازندگان تعلق می گیرد، افزود: از ۵۲ شهر استان ۳۰ شهر با مساحتی حدود ۲ هزار و ۷۵۰ هکتار دارای مصوبه بافت فرسوده است.

کشاورز بیشترین بافت فرسوده شناسایی شده در استان را مربوط به شهر رشت با ۷۱۷ هکتار عنوان و بیان کرد: از ۵۲ شهر استان ۶ شهر رشت، بندر انزلی، لنگرود، املش، رودسر و لاهیجان با مساحت یک هزار و ۱۳۶ هکتار دارای بافت تاریخی است که در این میان بافت تاریخی شهر رشت حدود ۵۲۵ هکتار می باشد.

وی همچنین به سکونتگاه‌های غیررسمی شناسایی شده در استان نیز اشاره کرد و گفت: این سکونتگاه ها فقط در ۲ شهر رشت و لنگرود به مساحت یک هزار و۳۵۳ هکتار مصوبه استانی دارد.

معاون مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی گیلان همچنین تامین قیر رایگان برای آسفالت معابر خاکی بافت های فرسوده را از اولویت های سال ۱۴۰۱ شرکت بازآفرینی شهری ایران برشمرد.

وی ادامه داد: تامین و تخصیص اعتبار برای تکمیل پروژه های نیمه تمام در بافت های فرسوده و سکونتگاههای غیر رسمی از دیگر برنامه های باز آفرینی شهری است که تخصیص اعتبار تسهیلات بانکی برای بازسازی و نوسازی بافت فرسوده نیز به محض ابلاغ به متقاضیان انجام می شود.

به گزارش ایرنا، بافت های فرسوده گیلان از یک سو دارای ریشه‌های سکونتی ارزشمند با غنای فرهنگی، اجتماعی و معماری است و از سوی دیگر به دلیل  فرسودگی شدید، نبود دسترسی مناسب به خدمات شهری و بهداشتی، وجود مشکلات اجتماعی، امنیتی و آسیب‌پذیری در برابر زلزله، سیل و آتش سوزی و نیز تطابق نداشتن با زندگی امروز شهری و شهرسازی مدرن، دارای مشکلات روبنایی و زیرساختی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha