چهار هزار و ۳۰۰ برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی اردبیل برگزار شد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: از اول سال جاری تاکنون بیش از چهار هزار و ۳۰۰ عنوان برنامه در بیش از ۸۳ باب از کتابخانه‌های عمومی این استان اجرا شده است.

به گزارش ایرنا ، پروانه رضاقلیزاده روز شنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: این برنامه‌ها عمدتا با هدف نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی بویژه در قشر کودک و نوجوان برگزار شده و اجرای این برنامه‌ها کتابخانه‌های عمومی را به مامن امن و بانشاط برای کودکان و نوجوانان تبدیل کرده است.

وی زنان خانه‌دار از مخاطبان دیگر کتابخانه‌های عمومی دانست و افزود: برای ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی و همچنین تربیت کودکان کتابخوانی برنامه‌های متنوعی با حضور مادران و زنان خانه‌دار در کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: ویژه برنامه‌های سی امین هفته کتاب ، کتابخوانی و کتابدار نیز از امروز تا ۲۷ آبان با شعار "ما همانیم که می‌خوانیم" با اجرای برنامه‌های فرهنگی و کتابخوانی در کتابخانه‌های عمومی استان آغاز شد.

وی ادامه داد: بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی و کتابخوانی در حوزه‌های مختلف ترویجی، مسابقه کتابخوانی نقد و بررسی و رونمایی و نشست‌های مختلف فرهنگی و کتابخوانی برای گرامیداشت این هفته تدارک دیده شده است.

رضاقلیزاده به رویکرد این نهاد فرهنگی در ارائه خدمات به بخش‌های مختلف جامعه اشاره کرد و افزود: رسالت اصلی کتابخانه‌های عمومی ارائه خدمات در حوزه‌های فرهنگی و کتابخوانی به تمام اقشار مردم است و در این راستا علاوه بر ایجاد بخش‌های کودک و نوجوان، سالن‌های مطالعه؛ ارائه خدمات مرجع مجازی و مخازن کتاب؛ بخش روشندلان و بخش ناشنوایان در کتابخانه مرکزی اردبیل با هدف ارائه خدمات کتابخانه‌ای به نابینایان و ناشنوایان راه‌اندازی شده و استفاده این قشر از خدمات ارائه شده روز به روز بیشتر می‌شود.

وی همچنین به افتتاح دومین کتابخانه استان با نام شهید سلیمانی در شهرستان بیله‌سوار اشاره کرد و افزود: پروژه کتابخانه مرکزی پارس‌آباد و سالن آمفی‌تئاتر کتابخانه مرکزی اردبیل نیز بعد از سال‌ها وقفه در حال احداث است.

وی بر لزوم حضور خیرین برای توسعه ابنیه فرهنگی در استان تاکید کرد و گفت: موسسات فرهنگی و خیرین کتابخانه‌ساز اقدامات قابل توجهی در توسعه بناهای فرهنگی و کتابخانه‌ای انجام داده‌اند و امیدواریم برای رفع محرومیت فرهنگی از مناطق حاشیه شهرها و روستاها زمینه مشارکت خیرین کتابخانه‌ساز بیش از پیش فراهم شود.   

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل همگرایی دستگاه‌های فرهنگی برای نیل به اهداف توسعه‌ای کتابخانه‌های عمومی را از ضرورت‌های مهم دیگر دانست و گفت: از ابتدای امسال ۱۷ تفاهم‌نامه با ارگان‌ها و نهادهای دولتی و موسسات فرهنگی منعقد شده است.

۱۷ باب کتابخانه عمومی در روستاهای پرجمعیت استان اردبیل فعال بوده و استقبال از این مجموعه‌ها بسیار چشمگیر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha