۲۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۲۴
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 84939804
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار سطح زرد هواشناسی درباره ناپایداری جوی در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - رییس گروه پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: فعالیت توده هوای ناپایدار تا ظهر فردا (چهارشنبه) به صورت وزش تندباد لحظه‌ای، افزایش ابر، رگبار و باران در استان قابل پیش‌بینی است.

جواد نخعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی تا ظهر فردا فعالیت توده هوای ناپایدار به صورت وزش تندباد لحظه ای، افزایش ابر، رگبار و باران در مناطق مرتفع و کوهستانی و همچنین احتمال رعد و برق و بارش تگرگ و تشکیل مه به ویژه در مرکز و شمال شرق استان قابل پیش‌بینی است و در این خصوص هشدار سطح زرد صادر شده است.

وی با بیان اینکه به لحاظ دمایی به تدریج از ظهر امروز تا دوشنبه روند تغییرات دما به صورت محسوس کاهشی خواهد بود، بیان کرد: وقوع یخبندان در شهرستان‌های سربیشه، قاینات، بیرجند و درمیان برای صبح دوشنبه قابل پیش‌بینی است.

رییس گروه پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی از زعفران‌کاران خواست تمهیدات لازم را در خصوص جلوگیری از خسارت سرما مدنظر قرار دهند.

وی اظهار داشت: برداشت و انتقال محصولات کشاورزی پهن شده و انبار شده به مکان‌های مسقف یا استفاده از پوشش مناسب، تهیه سوخت کافی در واحدی تولیدی بخش کشاورزی، خودداری از محلول پاشی و سم پاشی در زمان بارندگی، رعایت سرعت مطمئنه در رانندگی، لایروبی، اصلاح و پاکسازی آبراهه‌ها، پرهیز از اسکان، جابجایی و چرای دام در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و پرهیز از صعود به ارتفاعات توصیه‌های هواشناسی به مردم خراسان جنوبی است.

نخعی عنوان کرد: در شبانه روز گذشته سربیشه با حداقل دمای صفر درجه خنک‌ترین و دهسلم با حداکثر دمای ۲۸ درجه گرمترین نقاط استان بودند و تغییرات دما در بیرجند هم بین هشت و ۲۴ درجه ثبت شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha