۱۲۰دانش آموز کیشوند با آفرینش های هنری به پرسش مهر پاسخ دادند

کیش - ایرنا - معاون پرورشی، فرهنگی آموزش و پرورش کیش گفت: امسال ۱۲۰ نفر از دانش آموزان جزیره در رشته های مختلف به بیست و دومین پرسش مهر رییس جمهوری پاسخ دادند.

قاسم احمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این دانش آموزان در ۲۰ رشته از جمله انشا، شعر، طراحی، داستان کوتاه، تصویرسازی، پوستر، عکاسی، استنداپ کمدی، هنرهای تجسمی ویئیو کلیپ، وب نوشته و خوشنویسی در طرح پرسش مهر رییس جمهوری مشارکت کرده اند.

وی افزود: دانش آموزان دوره ابتدایی، اول و دوم متوسطه می توانند در پرسش مهر رییس جمهوری ویژه سال تحصیلی ۱۴۰۱ -۱۴۰۲ شرکت کنند و آثار خود را تا آخر آذر سال جاری ارسال کنند.

احمدی با بیان اینکه پرسش مهر در سه سطح شهرستانی ، استان و کشوری برگزار می شود، گفت: دانش آموزان برای شرکت در پرسش مهر رییس جمهوری باید از طریق سامانه همگام اقدام کنند و رمز عبور را از مدرسه دریافت کنند.

پرسش مهر بیست و سوم ویژه سال تحصیلی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ اول مهر امسال توسط آیت الله رییسی با ۲ عنوان شامل برای افزایش بهره‌وری در آموزش چه اقداماتی باید انجام شود؟ و مدرسه خوب دارای چه خصوصیاتی است؟ مطرح شد.

این رسم از سال ۱۳۷۶ پایه‌گذاری شده و بناست تا رئیس‌جمهور وقت در ابتدای ماه مهر و آغاز مدارس، معلمان و دانش‌آموزان را با طرح سؤالاتی مربوط به حوزه تعلیم و تربیت از طریق نگارش نامه و مطالبی تالیفی، وارد چالشی جدید کند که در آن به ارائه راهکار برای برخی مسائل بنیادین حوزه تعلیم و تربیت بپردازند.

سال گذشته نیز ۱۵۰ دانش آموز این جزیره در طرح پرسش مهر شرکت کرده بودند که ۳۸ نفر به مرحله منطقه ای و هشت نفر نیز به مرحله استانی راه یافتند.

جزیره کیش دارای بیش از ۱۰ هزار دانش آموز است که در ۵۲  مدرسه دولتی و خصوصی و ۴۰۰  کلاس در حال تحصیل هستند.

این تعداد دانش آموز شامل ۵۵۰ نفر در مقطع پیش دبستانی، پنج هزار و ۴۵۰ نفر در مقطع ابتدایی ، ۲ هزار و ۳۰۰ نفر در مقطع متوسطه اول و یک هزار نفر در مقطع متوسطه دوم، ۳۳۰ نفر در هنرستان فنی، ۳۷۰ نفر در هنرستان کار دانش و ۳۳ نفر استثنایی و سایر هستند.

اخبار مرتبط