بازگشت به خانه، پس از ۳۴ سال دوری

شهرری- ایرنا- پیکر مطهر شهید مفقود الاثر مرتضی کردی پس از ۳۴ سال در آخرین تفحص کشف شد و اکنون راهی خانه پدری است.

حسین نصرالله مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرری شامگاه دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پیکر مطهر شهید مفقود الاثر مرتضی کردی، در حالی راهی خانه خود در شهرری است که دیگر پدری چشم انتظارش نیست و مادر دچار کهولت سن شده است.

وی یادآورشد: مرتضی کردی در سال ۶۷ در جزیره مجنون به شهادت رسید و پس از آن پیکر مطهرش پیدا نشده بود.

نصرالله اظهارداشت: در آخرین ماموریت تفحص پیکر چندین شهید پیدا شد که پس از انطباق دی ان آی، هویت شهید کردی تایید و امروز خبر بازگشت وی به خانواده اش داده شد.

مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرری با بیان اینکه شهید مرتضی کردی متولد سال ۱۳۵۱ بود، گفت: این شهید ۱۶ ساله، بناست روز پنجشنبه در کنار مزار پدرش در محوطه حرم شیخ صدوق تشییع و تدفین شود.

وی خاطرنشان کرد: خبر پیدا شدن پیکر این شهید نوجوان، عصر امروز به همراه مسئولان شهرستان به خانواده وی داده شد و اعضای خانواده از اشک شوق و غم فراق فقط گریه کردند.

شهید مرتضی کردی بیست و هشتم تیر ۱۳۵۱، در شهرستان ری به دنیا آمد. پدرش رجبعلی، معمار بود و مادرش فاطمه نام داشت. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند و از طرف جهاد سازندگی در جبهه حضور یافت.

دوازدهم مرداد ۱۳۶۷، با سمت جهادگر جزیره مجنون عراق بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید و پس از ۳۴ سال پیکر این شهید در عملیات تفحص در منطقه مجنون و از طریق آزمایش DNA شناسایی و به آغوش خانواده بازگشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha