۲۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۲۱
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 84943304
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰ هکتار زمین برای توسعه شهرک دامپروری دوین شیروان تامین شد

بجنورد- ایرنا- سرپرست اداره امور عشایری شهرستان شیروان در خراسان شمالی گفت: ۲۰ هکتار زمین برای احداث ۱۰۰ واحد دامداری در محل شهرک دامپروری دوین از توابع بخش مرکزی این شهرستان تامین شد.

قاسم رضایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شرایط واگذاری زمین به عشایر کوچرو که فاقد خانه و دامداری هستند به صورت رایگان انجام می شود.

وی تصریح کرد: ۲۰ هکتار زمین با ظرفیت ۱۰۰ واحد دامداری برای ۲۵ هزار راس دام سبک با هدف خدمات رسانی، اسکان و ساماندهی عشایر تامین شد.

سرپرست اداره امور عشایری شهرستان شیروان با بیان اینکه تاکنون ۷۱ واحد دامداری در این شهرک راه اندازی شده است گفت: در سال های گذشته نیز ۱۰۰ قطعه زمین برای اسکان ۱۰۰ واحد دامداری در این مکان به عشایر کوچرو تحویل داده شد.

وی ادامه داد: ۱۳۰ خانواده مشتمل بر ۵۰۰ نفر جمعیت در این شهرک سکونت دارند که ۱۲ هزار راس دام سبک را پرورش می دهند که این تعداد از عشایر سالانه ۲۴۰ تن گوشت قرمز تولید می کنند.

طرح شهرک دامپروری دوین در قالب ۱۰۰ واحد پرورش بره پرواری ۱۵۰ راسی با مجموع ظرفیت ۱۵ هزار راس دام سبک مطالعه و کار زیرساختی برای ساماندهی ۱۰۰ خانواده از طوایف مختلف عشایر شیروان در دستور کار قرار دارد.

هدف از راه اندازی شهرک، اسکان عشایر منطقه است تا از حالت سنتی کوچرو تغییر رویه داده و دامداری های صنعتی و مقرون به صرفه راه اندازی کنند.

شهرستان شیروان ۲ هزار و ۸۰۰ خانوار عشایری با جمعیتی حدود ۱۵ هزار نفر دارد که در قالب ۹ طایفه ۳۵۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha