برچیده شدن تمام مدارس کانکسی استان کرمانشاه در دستور کار قرار گرفت

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه با اعلام اینکه تمام مدارس کانکسی استان با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برچیده می شود، گفت: به جای مدارس کانکسی ساختمان احداث خواهد شد.

«بهمن امیری‌مقدم» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هم اینک ۱۰۳ کلاس درس به صورت کانکسی در سطح استان وجود دارد که با مشارکت این ستاد و همکاری اداره کل نوسازی مدارس استان تبدیل به ساختمان می شود.

وی با اشاره به تعهدات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در چارچوب انعقاد تفاهم نامه همکاری با استانداری افزود: در حوزه عمرانی این ستاد تعهد کرده است که علاوه بر برچیدن مدارس کانکسی در استان نسبت به احداث و تکمیل ۲۰ باب خانه عالم، مقاوم سازی ساختمان کتابخانه عمومی شهرستان «ثلاث باباجانی»، احداث ۹ بابا خانه بهداشت با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و تکمیل ۲ باب مسجد در پردیس کشاورزی و دانشگاه صنعتی استان نیز اقدام کند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به کمک این ستاد برای آبرسانی سیار به روستاهای استان و اجرای طرح آبرسانی به زیارتگاه ویس القرنی اضافه کرد: در همین راستا ۲۰ مجتمع آبرسانی روستایی برای ۱۷۰ روستای استان و نیز کمک به احیای قنات های استان نیز انجام خواهد شد.

امیری مقدم یادآور شد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) همچنین در حوزه عمرانی احداث بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی کرمانشاه که به منظور جایگزینی با بیمارستان امام خمینی (ره) و بیمارستان معتضدی با ۵۴ هزار متر مربع زیربنا ساخته می شود را نیز تقبل کرده است.

وی تکمیل مجموعه آزمایشگاهی و مرکز رشد دانشگاه صنعتی کرمانشاه، احداث مرکز دیالیز دانشگاه علوم پزشکی، تکمیل خوابگاه متاهلین دانشگاه رازی و مطالعه طرح جمع آوری آب و فاضلاب مرز خسروی را از دیگر طرح های در دست اجرای این ستاد در استان کرمانشاه عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، براساس تفاهم نامه همکاری بین استانداری کرمانشاه و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) کشور این ستاد در حوزه های عمرانی، اجتماعی و اقتصادی طرح هایی را در این استان اجرا خواهد کرد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت و با داشتن ۲۵ هزار کیلومتر مربع وسعت دارای ۳۵ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا بوده و ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.

اکنون در استان کرمانشاه ۳۷۰ هزار دانش آموز مشغول به تحصیل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha