رییس کمیسیون عمران مجلس: نیاز کشور به میعانات گازی تامین شده است

بندرعباس- ایرنا- رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در بازدید از روند احداث طرح پتروپالایش مهر خلیج‌فارس گفت: امروز در بحث میعانات گازی که کشور نیازمند آن بود، به خودکفایی رسیده ایم و نیاز داخل تامین شده است؛ حتی قادر هستیم نیاز کشورهای همسایه را نیز تامین و برطرف کنیم.

به گزارش ایرنا، محمدرضا رضایی کوچی روز سه شنبه در حاشیه این بازدید که به همراه رضا مدرس معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار هرمزگان صورت گرفت، افزود: با تلاش‌هایی که در کشور صورت گرفته به این توان رسیده‌ایم که همه نیازهای کشور را به دست مهندسان داخلی برطرف کنیم.

وی گفت: دشمن تلاش می‌کند روی نیازهای ما متمرکز شود و از این طریق ما را به چالش بکشد، برهمین اساس باید تا می‌توانیم به خودکفایی در همه عرصه ها نزدیک شویم.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: در چند سال گذشته بویژه در حوزه‌های عمرانی شاهد پیشرفت بسیاری در کشور بوده ایم و توانستیم با همراهی مهندسان ایرانی به موفقیت‌های متعددی دست پیدا کنیم؛ در بسیاری از طرح‌ها نیز همکاری قرارگاه خاتم الانبیاء هم به لحاظ کمی و کیفی اثرگذار بوده است.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در اقتصاد مقاومتی تاکید دارند که بر داشته‌های کشور تکیه کنیم و این امر در استان هرمزگان ملموس و نمایان است.

رییس کمیسیون عمران مجلس: نیاز کشور به میعانات گازی تامین شده است

به گزارش ایرنا، طرح پتروپالایش مهر خلیج‌فارس شامل خط لوله تامین خوراک به طول ۳۸۸ کیلومتر و آبگیری اختصاصی با ظرفیت ۲۰۰هزار مترمکعب در ساعت است.

پالایش مهر خلیج‌فارس با تولید ۱۳میلیون لیتر بنزین به سومین پالایشگاه بزرگ کشور تبدیل خواهد شد.

موقعیت احداث پتروپالایش مهر خلیج فارس از نظر جغرافیایی مناسب بوده و به بندر شهید رجایی برای صادرات دسترسی مناسبی دارد و در نزدیکی پالایشگاه نفت ستاره خیلج فارس واقع است.

خوراک اولیه این پتروپالایش که به دست مهندسان ایرانی درحال انجام است، ۱۲۰ هزار بشکه میعانات گازی بوده و در مرحله نخست بهره‌برداری روزانه ۷۸ هزار لیتر نفتا و در مرحله دوم بهره‌برداری ۱۴ میلیون لیتر بنزین یورو پنج و پنج میلیون لیتر گازوییل یورو پنج خواهد بود.

رییس و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی امروز سه شنبه سفر خود برای بازدید از جزیره های خلیج فارس (بوموسی، قشم، لارک، هنگام، کیش و لاوان) و ارزیابی مسائل و مشکلات عمرانی و زیرساختی این مناطق را آغاز کرده است. این نمایندگان صبح امروز ابتدا از جزیره بوموسی بازدید کرده‌ و امکانات زیرساختی آن را بررسی و مسائل و مشکلات توسعه‌ای آن را نیز مورد بررسی قرار دادند.

اعضای کمیسیون عمران بعد از ظهر امروز از زیرساخت‌های بندرعباس از جمله پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس، مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل و نیز بنادر استان و طرح توسعه مرحله سوم بندر شهید رجایی بازدید خواهند کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha