۲۵ آبان ۱۴۰۱، ۹:۲۳
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 84944403
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آب کشاورزی قزوین قابل فروش به سایر بخش‌ها نیست

قزوین - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: اجرای طرح بازار آب در قزوین به معنای فروش و عرضه آب سهم حوزه کشاورزی به سایر بخش ها نیست.

رضا افلاطونی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، به طرح ایجاد بازار آب در قزوین اشاره کرد و اظهار داشت: ما تاکید داریم که آب مورد استفاده در بخش کشاورزی قابلیت فروش و نقل و انتقال به سایر بخش ها را ندارد، چرا که حفظ امنیت غذایی جامعه خط قرمز ما بوده و یک مقوله حیاتی به شمار می رود.

به گفته وی، در طرح بازار آب البته نقل و انتقال آب کشاورزی به سایر بخش های مرتبط مانند از دامداری به زراعت، یا از زراعت به حوزه باغبانی ایرادی ندارد.

افلاطونی خاطرنشان کرد: هدف اصلی از طرح بازار آب که در قزوین عملیاتی می شود، ارتقای بهره وری و افزایش ضریب تبدیل آب به درآمد و جلوگیری از هدررفت آب است و جهاد کشاورزی به عنوان یکی از دستگاه های متولی در این رابطه، از همه ظرفیت و امکانات خود برای تحقق این هدف بهره خواهد گرفت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: البته اولویت مصرف آب کشاورزی با الگوی کشت تعیین شده و برای محصولات اساسی و مهم نظیر گندم، جو و ذرت و کلزا است.

این مسوول با بیان اینکه مقدمات اجرای طرح بازار آب از سوی شرکت آب منطقه ای قزوین پیگیری می شود، افزود: به عنوان یکی از دستگاه های اجرایی دخیل در این طرح، نقطه نظرات و پیشنهادات خود را به آب منطقه ای و همچنین معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین ارسال کرده ایم.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی زراعی بوده و ۸۰ هزار بهره برداری نیز در بخش کشاورزی به عنوان بهره بردار فعالیت دارند.

براساس آخرین آمارها، ۸۸ درصد آب استان قزوین در بخش کشاورزی به مصرف می رسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha