۲۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۴۲
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84944731
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

سهمیه فوق‌العاده آرد نانوایی‌های فاروج خراسان‌شمالی اختصاص یافت 

بجنورد- ایرنا- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: ۴۰۰ کیسه آرد فوق‌العاده برای تامین نان مورد نیاز زعفران کاران به نانوایی‌های فاروج اختصاص یافت.

سید جلال موسوی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سهمیه هر ساله در فصل برداشت زعفران در شهرستان فاروج به منظور تامین نان مصرفی و رفاه حال کشاورزان در میان نانوایان این شهرستان توزیع می شود.

وی افزود: همزمان با فصل برداشت زعفران با توجه به افزایش شمار کارگران مشغول به کار در مزارع، تقاضا برای تهیه نان به وسیله کشاورزان افزایش می یابد و نانوایی ها شلوغتر از حد معمول می شوند.

مدیرکل غله وخدمات بازرگانی خراسان شمالی علت تشکیل صف در برخی ساعات در مقابل نانوایی ها را کمبود سهمیه آرد نانوایان آزادپز و افزایش هزینه های پخت نان اعلام کرد و گفت: با هر گونه توزیع یا فروش خارج از شبکه آرد سهمیه خبازی ها برابر قانون برخورد می کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در زمینه تامین آرد هیچ مشکلی وجود ندارد گفت: امسال بیش از ۱۱۱ هزار تن گندم مازاد کشاورزان استان به صورت تضمینی و توافقی خریداری شد.

وی تصریح کرد: کار خرید گندم توافقی برای تامین نیاز گندم کارخانجات آردسازی استان همچنان ادامه دارد.

زعفران در هشت شهرستان خراسان شمالی کشت و کار می شود که فاروج رتبه اول را دارد و شرایط مناسب اقلیمی، سازگاری، نیاز آبی کم، عملکرد و درآمد اقتصادی مناسب، ارتقای دانش فنی زعفران کاران و سهولت نگهداری آن از عوامل مهم توسعه این محصول صادراتی در استان است.

شهرستان فاروج با حدود ۵۰ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha