امام جمعه شیراز:امروز جوان‌های زیادی برای دفاع از نظام اسلامی ایستاده اند

یاسوج _ ایرنا _نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت:امروز با وجود همه توطئه‌های دشمنان، جوان‌های زیادی برای دفاع از اسلام و نظام اسلامی ایستاده اند و تا لحظه شهادت دفاع می‌کنند.

به گزارش ایرنا آیت‌الله لطف‌الله دژکام روز چهارشنبه در مراسمی به مناسبت درگذشت مرحوم آیت‌الله سید علی‌اصغر حسینی امام جمعه سابق یاسوج در جمع مردم این شهر افزود:  برخی دیروز یک جوان روحانی را در خیابان‌های شیراز شهید کردند آنان نمی دانند که مسلمان انقلابی ایرانی اسلامی آخرت را انتخاب کرده است و در این مسیر پایمردی می کند.

وی با اشاره به آیاتی از قران کریم گفت: دشمنان در تلاشند که با تبلیغات، نور خدا را خاموش کنند، خدا فرمود من نمی‌گذارم که یاد خدا، نام خدا، دین خدا به فراموشی سپرده بشود حتی اگر مشرکان نخواهند حتی اگر ترامپ و بایدن نخواهند، خدا چیز دیگری خواسته است.

آیت الله دژکام اضافه کرد: خدای متعال به طرفداران دینش وعده داده است که دین در همه جهان پیروز می‌شود، شهدا برای اصل دین و قرآن شهید شدند، علمای اسلام برای قرآن و دین و عدالت زحمت کشیدند و یک عمر را برای راه خدا ایستادگی کرده‌اند، این زحمت‌ها ضایع نمی‌شود.

وی بیان کرد: کسانی هم که در نظام اسلامی سوءاستفاده کردند خدا، از کسانی که سوءاستفاده کردند انتقام خواهد کشید، آنهایی که حیثیت نظام را به بازی گرفته‌اند خدا از آنها انتقام خواهد گرفت، آنهایی که کاری کردند که مردم در شبهه بیفتند خدا از آنها هم انتقام خواهد کشید، برای اینکه اینها به دین لطمه زدند.

دژکام عنوان کرد: ۳۰۰ هزار شهید بزرگوار تقدیم کردیم برای این‌که دین میدان پیدا کند، به فرموده رهبر عظیم‌الشأن در بیانیه‌ی گام دوم انقلاب اسلامی در صدد این هستیم که جهان را آماده ظهور حضرت مهدی (عج) بکنیم، خدای متعال پاداش کسانی را که زحمت کشیدند ضایع نخواهد فرمود و همه ما هم از خدا می‌خواهیم که در مسیر مستقیم دین و هدایت الهی و در انتظار امام زمان (عج)عمرمان را بگذرانیم، و هیچ‌وقت دسیسه‌های دشمنان دین در این کشور اثر نکند.

وی یادآور شد: در زمان طاغوت دستگاه سلطنت پهلوی می‌خواست مدرسه خان شیراز  را از دست روحانیت بیرون بیاورد و به‌عنوان یک محیط گردشگری از آن استفاده کند، آن روزهایی که مرحوم آیت‌الله سید علی‌اصغر حسینی آن‌جا طلبه بود روزهایی بود که مبارزه بین روحانیت و دستگاه سلطنت در رابطه با مدرسه خان اوج گرفته بود، مدت‌های زیادی فشار آوردند که مدرسه از طلبه خالی شود و آنها بتوانند تصرف کند.

دژکام عنوان کرد: این سید بزرگوار مرد میدان مبارزه بود، تصمیم گرفت و گفتند نمی گذاریم یک روز و یک لحظه احساس کنند طلبه در مدرسه نیست در اوج دوره‌ی خفقان ستم‌شاهی، این‌قدر ایستادگی کردند.

امام جمعه شیراز گفت: رژیم شاه از این پایمردی عصبانی شد، گفتند نیروهای ساواک را بفرستید و از مدرسه اخراجشان کنند! این سید بزرگوار آن روز ایستاد کتک خورد اما میدان را برای نوکرهای اسرائیل باز نگذاشت.

نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود:  بعضی‌ها خیال می‌کنند که روحانیت شیعه روز نخست است که سرد و گرم می‌چشد،این دوره‌ای که ما در آن قرار داریم قابل قیاس با آن روزگار نیست، ولی در اوج آن خفقان ها بزرگ‌مرد هایی ایستادند و عظمت جریان حق را به جریان قابیل ناحق گوی ظالم چشاندند. 

دژکام بیان کرد:این سید عالی‌قدری که امروز مجلس برای او گرفته شده است ۸۳ سال در مسیر حق ایستادگی کرد، پای حق ایستاد با باطل مبارزه کرد.

وی اضافه کرد: امروز صحنه‌هایی در کوچه و خیابان‌های کشور ما دارند به وجود می‌آورند برخی با قرآن در افتاده اند، آنان ذلیل خواهند شد، اما آن کسی که حق را بگیرد عزیز می‌شود.

دژکام گفت:علمای ما و مردم ما یک عمر پای حق ایستادند و موقعی که وقت رفتن از دنیاست می‌توانیم بگوییم پای حق بودیم، اینها ارزش است. 

وی ادامه داد: بعضی از افراد آشوبگر وقتی که دستگیر می شوند و به آنها می گویند شما برای چه چیزی این کار را می‌کردی، می گویند به ما گفته شده این را انجام دهید و فیلم بگیرید برای شما گرین کارت آمریکا صادر می‌کنیم! این‌همان معامله ای است که قرآن می‌گوید ضرر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha