بارش پراکنده باران تا بعدازظهر امروز در قم ادامه دارد

قم- ایرنا- کارشناس هواشناسی قم گفت: بارش باران که از اوایل نیمه‌شب در قم آغاز شده است حداکثر تا بعدازظهر امروز در این استان به صورت پراکنده ادامه خواهد داشت.

محمدرضا قاضی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: برای امروز هوا ابری در برخی ساعات با بارش پراکنده باران همراه خواهد بود، برای شب از میزان ابرناکی آسمان کاسته می‌شود، فردا صبح نیز آسمان صاف تا قسمتی ابری پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: برای فردا شب به‌تدریج آسمان کاملا صاف می‌شود؛ شنبه و یکشنبه نیز هوا صاف و آفتابی است.

وی ادامه داد: فردا و پس‌فردا علاوه بر ابرناکی در برخی ساعات وزش باد نیز پیش‌بینی می‌شود.

به گفته قاضی، حداکثر دمای هوا برای امروز، فردا و پس‌فردا به ترتیب ۱۷، ۱۹و ۱۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و حداقل دما نیز برای امشب، فرداشب و پس‌فرداشب به ترتیب ۸، ۶ و ۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر پیش‌بینی شده است.

وی، بیشترین میزان بارش ثبت شده از شب گذشته تاکنون را مربوط به راهجرد و دستجرد با ۹ میلی‌متر واقع در غرب استان، وسف با ۸ میلی‌متر در جنوب و سنجگان نیز با ۸ میلی‌متر در غرب استان عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین میزان بارش در شهر قم ۲ و شهرستان‌های کهک و جعفریه به ترتیب ۴ و ۳ میلی‌متر ثبت شده است.

در استان قم ۱۳ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۱ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.qommeteo.ir مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha