معاون سازمان امور عشایر: عوامل تخریب تاسیسات عشایر در مراوه تپه شناسایی شدند

بجنورد-ایرنا- معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران گفت: عوامل تخریب و آتش زدن تاسیسات دامی و اقامتی عشایر خراسان شمالی در مراوه تپه استان گلستان شناسایی شده‌اند و با آنها برخورد می شود.

مهدی میزبان روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا بدون توضیح بیشتر در باره اینکه عوامل تخریب تاسیسات عشایر چه کسانی هستند اظهار داشت: مشکل تخریب و سوزاندن تاسیسات عشایر خراسان شمالی در مراوه تپه استان گلستان سال های سال گریبانگیر عشایر این استان است که در این زمینه پیگیری های زیادی انجام شده است.

وی افزود: در این باره با مسوولان امنیتی استان گلستان رایزنی و پیگیری هایی انجام شده است و تلاش داریم تا این مشکل به کمک ریش سفیدان حل شود.

وی خاطرنشان کرد: تلاش داریم تا افراد در استان گلستان متقاعد شوند که مراتع و عرصه های منابع طبیعی متعلق به عشایر خراسان شمالی هم هست و دامداران هر ۲ استان از آن استفاده کنند.

معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران تصریح کرد: حضور عشایر خراسان شمالی در مراتع استان گلستان و استفاده از این مراتع سابقه بسیار دیرینه و طولانی دارد از این رو تلاش داریم تا مشکل مزبور زودتر پایان یابد.

بر اساس این گزارش در سال های اخیر، عشایر خراسان شمالی زمانی که به مراتع استان گلستان کوچ می کنند، با تاسیسات تخریب شده خود در آن استان روبه رو می شوند.

این مشکل سال های سال است که گریبانگیر عشایر خراسان شمالی است.

تاسیسات دامی و اقامتی شماری از عشایر خراسان شمالی در خارج از فصل قشلاق به دست برخی از افراد در استان گلستان تخریب و آتش زده می شود.

معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر روز پنجشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی حضور یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha