۲۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۵۰
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 84948030
T T
۱۴ نفر

برچسب‌ها

ملایر با نمایش «مانداک» راهی جشنواره تئاتر استان همدان شد

همدان- ایرنا- نمایش «مانداک» به نویسندگی و کارگردانی «محمد قاسمی» به عنوان نماینده شهرستان ملایر راهی سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان همدان به میزبانی شهرستان بهار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ نویسنده و کارگردان نمایش «مانداک» روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از هفت سال با برگشت دوباره به ملایر، نمایش مانداک را برای حضور در جشنواره تئاتر استان همدان آماده کردیم.

وی افزود: نمایش مانداک با مضمون وراثت و بسیاری از اتفاقاتی که برای نسل کنونی افتاده را نیز به نمایش درآمده است.

این کار گردان تئاتر بیان کرد: نمایش مانداک دکور سنگینی داشت و برای ساخت آن نیاز به فضای آرامی داشتیم و به همین دلیل تصمیم گرفتم این نمایش را در ملایر آماده کنم.

قاسمی ادامه داد: شروع کار و انتخاب بازیگران از اواخر شهریور آغاز  و از ۲۴ تا ۲۸ آبان به مدت پنج روز این نمایش در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد ملایر اجرا شد.

وی با بیان اینکه استقبال بسیار خوبی از این نمایش شد و بازخورد مناسبی داشت، افزود: روزانه بالای 100 نفر از این نمایش دیدن کردند که برای ما غیرقابل باور بود.

کارگردان و نویسنده نمایش «مانداک» هنر تئاتر را هنر گفت‌وگو دانست و بیان کرد: تصمیم گرفتم با ساخت این نمایش، اولین رونمایی مانداک را در شهر خودم داشته باشم که بازتاب بسیار خوبی داشت.

ملایر با نمایش «مانداک» راهی جشنواره تئاتر استان همدان شد

قاسمی با بیان اینکه مخاطبان ارتباط بسیار خوبی با این نمایش برقرار کردند، گفت: این کار را به سازمان صلح جهانی ارایه کردیم تا بتوانیم یک تور اجرایی در ایران و خارج از کشور داشته باشیم.

به گفته وی، نمایش مانداک مفهوم ضد جنگ دارد و هر چیزی که ما را به جنگ برساند، وقیح و زشت است، ملت ایران همواره به دنبال صلح هستند و هر کسی که به هر نحوی سعی در جنگ‌افروزی و دشمن‌تراشی کند، انسان منفوری است.

این کارگردان تئاتر ضمن تقدیر از همکاری و حمایت‌های رئیس و مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر در ایجاد شرایط مناسب برای ساخت نمایش مانداک، اظهار داشت: مانداک هر جایی از ایران و حتی خارج از کشور برای اجرا برود، به نام ملایر است و این افتخاری برای این شهرستان است.

قاسمی درباره جشنواره تئاتر استان همدان گفت: این جشنواره از یکم تا سوم آذر به میزبانی شهرستان بهار برگزار می‌شود که نمایش مانداک روز دوم آذر ساعت ۱۶ در اجرا دارد و اختتامیه جشنواره نیز روز سوم آذر است.

وی با بیان اینکه پس از جشنواره استان همدان، ۲۴ آذر برای جشنواره تئاتر منطقه‌ای به کرمانشاه می‌رویم، افزود: نمایش مانداک از ۱۴ آذر به مدت ۱۰ شب در تالار فجر همدان و پس از آن ۱۰ شب در گیلان، تبریز و یزد برای عموم اجرا می‌شود.

ملایر با نمایش «مانداک» راهی جشنواره تئاتر استان همدان شد

کارگردان و نویسنده نمایش مانداک یادآور شد: از شهرستان ملایر فقط نمایش مانداک در جشنواره تئاتر استان همدان حضور دارد و قول می‌دهم این نمایش مجوز حضور در جشنواره فجر را کسب کند.

قاسمی با اشاره به اینکه در این مدت حدود هفت سال نماینده‌ای از شهرستان ملایر و استان همدان در جشنواره تئاتر فجر نداشتیم، تاکید کرد: بیشتر تمرکز هنرمندان استان روز جشنواره کودک و نوجوان است.

وی که خود نیز یکی از بازیگران این نمایش است، گفت: پری بارانی، حامد ترابی، محیا جباری، مهدی عسگری، مژده دریانی، مهشید صارمی، فاطمه مرادطلب، یاسمن شاهسوند، مائده عبداللهی و نازنین فیضی به عنوان بازیگر در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

قاسمی همچنین احمد امانی و مهدی عسگری دستیار کارگردان، سجاد غفوری آهنگساز و نوازنده، محمد قاسمی طراحی صحنه، الهام دریانی طراح لباس، مژده دریانی طراح حرکات فرم و فرشته آقارضی طراح نور را از دیگر عوامل این نمایش عنوان کرد.

به گزارش ایرنا؛ سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان همدان از یکم تا سوم آذرماه به میزبانی شهرستان بهار برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha