۲۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۷:۱۶
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84948623
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مرگ و میرها در گناباد ۵۰ درصد کاهش یافت

۲۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۷:۱۶
کد خبر: 84948623
مرگ و میرها در گناباد ۵۰ درصد کاهش یافت

گناباد-ایرنا- رییس اداره ثبت احوال گناباد گفت: ۲۹۷ نفر طی امسال در این شهرستان فوت کرده اند که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد محمدی روز یکشنبه در جلسه ثبت وقایع حیاتی گناباد افزود: کاهش مرگ و میرهای ناشی از شیوع کرونا یکی از عوامل مهم کاهش فوتی ها در شهرستان گناباد طی سال جاری همانند سایر مناطق کشور بوده است.

وی خاطر نشان کرد: در این مدت ۹۱۲ ولادت در شهرستان گناباد به ثبت رسید که این میزان ۳۳ نفر کمتر از میانگین مورد انتظار بود.

محمدی ادامه داد: هر گونه اعلام فوت افراد بعد از مهلت قانونی ۱۰ روزه به مراجع ذیربط تخلف محسوب می شود و اشخاصی که در این زمینه کوتاهی کرده باشند مشمول جریمه و برخورد قانونی قرار می گیرند.

رییس اداره ثبت احوال گناباد گفت: بستگان افراد متوفی باید حداکثر تا ۱۰ روز بعد از فوت این اشخاص گزارش فوت آنان را به مراجع ذیربط نظیر ثبت احوال اعلام کنند، در غیر این صورت مرتکب تخلف شده و باید پاسخگو باشند.

وی اظهار داشت: برخی از افراد در شهرهای اطراف به دلیل نبود دفترخانه طلاق برای ثبت طلاق خود به گناباد مراجعه می کنند و برخی از گنابادیهای ساکن شهرهای دیگر نظیر مشهد و غیره هم برای ثبت طلاق خود به گناباد عزیمت می کنند که این مساله در افزایش آمار طلاق در این شهرستان نقش زیادی دارد.

محمدی به میزان ازدواج و طلاق ثبت شده از ابتدای امسال تاکنون در شهرستان گناباد اشاره نکرد.

سرهنگ حسین رفیعی جانشین فرمانده انتظامی گناباد هم از بستگان متوفیان خواست که در سریعترین زمان ممکن و تا قبل از موعد قانونی نسبت به اعلام گزارش فوت آنان به مراجع مربوطه اقدام کنند تا مشکل و خللی در شناسایی و بررسی علت مرگ و پیگیریهای قضایی بعدی ایجاد نشود.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha