۲۹ آبان ۱۴۰۱، ۲۱:۵۹
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 84948859
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زبان قرآن ما را به جهاد تبیین می رساند

رشت - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: زبان قرآن می‌تواند ما را به جهاد تبیین برساند.

به گزارش ایرنا، رضا ثقتی یکشنبه شب در حاشیه مراسم اختتامیه اولین دوره مسابقات هفته قرآن و عترت گیلان در رشت اظهار داشت: قرآن زبان مشترک همه مسلمانان جهان است که مرکز ثقل و وحدت همه فکرها و اندیشه ها است.

وی افزود: همه ما می‌توانیم با تمسک جستن به این کتاب الهی ، تمام اندیشه های مختلف در جامعه را زیر یک چتر واحد جمع کنیم و خوشبختانه ما در وزارت ارشاد این افتخار را داریم که به عنوان تنها وزارتخانه در کشور، معاونت قرآنی در آن دایر است.

وی ادامه داد: هم اینک نیز جامعه ما بیش از هر زمان دیگر به قرآن و فرامین این کتاب الهی نیاز دارد و در این راستا خوشبختانه شاهد گسترش حفظ و قرات قرآن در سطوح مختلف جامعه و بین قشر نوجوان وجوان هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اضافه کرد: ما به دنبال یک آرمان شهر قرآنی هستیم چون نسخه شفابخش قرآن می‌تواند ما را از تمام تاریکی‌ها، ناامیدی‌ها و نقاط کوری که با آن مواجه هستیم، دور سازد.

ثقتی بیان کرد: به همین دلیل وزارت ارشاد به دنبال ظرفیت‌های مردمی در بخش آموزش و ترویج قرآن است چون هر چقدر بتوانیم آموزه های دینی و اسلامی را با الهامات قرآنی در جامعه ترویج دهیم، به طور حتم از میزان ناهنجاری ها کاهش خواهد یافت.

وی به اولین دوره مسابقات هفته قرآن و عترت گیلان نیز اشاره و خاظرنشان کرد: یکی از ابتکارات بسیار خوب، برگزاری این مسابقات بود که شاهد حضور دهه هشتادی و دهه نودی‌ها در این دوره از مسابقات قرآنی به صورت انفرادی و تیمی هستیم.

وی افزود: شاید فردی صدای خوبی برای قرات قرآن نداشته باشد اما می تواند در خوشنویسی و یا خلق آثاری در بخش های مختلف همچون نقاشی ، داستان نویسی و سایر موارد، آثار ارزشمندی را در بخش قرآن و عترت از خود بر جای بگذارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ادامه گفت: همچنین هوشمندی متولیان فرهنگی هر جامعه ای است که با استفاده از ابزار فرهنگ ، هنر و رسانه بتوانیم فرهنگهای معنوی قرآن کریم را بیشتر منتشر و در جامعه گسترش دهیم که یکی از این موارد، برپایی جشنواره اولین دوره مسابقات هفته قرآن و عترت در گیلان است.

ثقتی بیان کرد: هفته قرآن و عترت به عنوان یک طرح برجسته از این استان به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شده تا به عنوان یک طرح همه گیر در استان‌های مختلف کشور اجرا شود.

اولین دوره مسابقات هفته قرآن و عترت گیلان در بخش‌های مختلف حفظ و قرات قرآن به صورت انفرادی و تیمی و همچنین با حضور اهالی اصحاب فرهنگ، رسانه و هنر گیلان در بخش قرآنی، شامگاه یکشنبه با معرفی تیم‌ها و نفرات برتر در تالار مرکزی رشت پایان یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha