خبر خوب اینکه تبلیغات پیامکی این امکان را برای شما فراهم کرده است! روشی که نسبت به دیگر کانالها، بازدهی بیشتری داشته و سریعتر و اثرگذارتر عمل میکند. اگر کسبوکاری هستید که هدفتان، جذب مشتری بیشتر است، به خواندن ادامه دهید. در این مقاله مفصلا به این روش تبلیغاتی میپردازیم و راهکارهای مفیدی به شما ارائه میکنیم.
تبلیغات پیامکی چیست؟
پیامکهایی که در جهت تبلیغ محصولات یا خدمات کسبوکارها با اهداف مختلف به کاربران تلفن همراه ارسال میشوند، تبلیغات پیامکی به حساب میآیند. هدف از این نوع پیامها میتواند آگاهی از برند، فروش محصول، اطلاعرسانی دربارهٔ محصول و… باشد. با این کار، نه تنها صدای برندتان را به گوش تعداد زیادی از مخاطبان خود میرسانید، بلکه به نسبت باقی کانالها، تبلیغات پربازدهی را تجربه خواهید کرد.
اما سوالی که پیش میآید این است که این نوع تبلیغات برای چه کسبوکارهایی مناسب است؟ و چگونه از آن در جهت افزایش تعداد مشتری استفاده کنیم؟ اگر این سوالات در ذهن شما هم شکل گرفته است، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.
برای چه کسبوکارهایی از تبلیغات پیامکی استفاده کنیم؟
اگر رک و پوستکنده بخواهیم صحبت کنیم باید بگوییم که تبلیغات پیامکی برای اکثر کسبوکارها مناسب است! بگذارید با چند مثال کاربردی این موضوع را برایتان باز کنیم؛
- اگر کسبوکار فروش محصولات فیزیکی دارید (مثل فروش پوشاک، لوازم تحریر، ظرف و ظروف، کالای دیجیتال، کیف و کفش، کتاب و…)، میتوانید از طریق تبلیغات پیامکی، مخاطبان خود را از تخفیفها و پروموشنهای جدید مطلع کنید.
- اگر محصولات آموزشی میفروشید، با تبلیغات پیامکی میتوانید اطلاعرسانی مربوط به دورههای آموزشی خود را ارسال کنید و مشتریان زیادی از این طریق به دست آورید.
- اگر خدمات ارائه میدهید (مثل خدمات گردشگری، خرید و فروش بلیط، ارائه سرویسهای تکنولوژی محور، معماری و ساختمانسازی، رستوران، تولید محتوا، مشاوره تبلیغات، رواندرمانی و…)، میتوانید به مخاطبان خود پیامک بزنید و آنها را به ثبتنام در سرویس خود ترغیب کنید.
با این اوصاف، شما صاحب هر نوع کسبوکاری که باشید میتوانید از این روش تبلیغاتی بهرهمند شوید و مشتریان بالقوهٔ خود را به مشتری بالفعل و حتی وفادار تبدیل کنید. میپرسید چگونه؟ مقاله را ادامه دهید تا راهکارهای مفیدی پیش رویتان قرار دهیم.
ارسال پیامک تبلیغاتی با هدف مشترییابی
هدف نهایی هر کسبوکاری، جذب مشتری بیشتر است. برای رسیدن به این هدف، راههای زیادی وجود دارد؛ اما آنچه ما امروز از آن صحبت میکنیم، استفاده از کانال پیامک است. برای این کار، ابتدا باید شناخت خوبی از مخاطبان خود داشته باشید. شاید بپرسید این شناخت به چه درد میخورد؟ به این درد که میتوانید پیام متناسب با علایق کاربر خود را برای او ارسال کنید و از این طریق، نرخ کلیک بالاتری از پیامکتان به دست آورید. با این کار، مخاطب این حس را دریافت میکند که کسبوکار شما، بهخوبی او را درک کرده و با نیازهایش آشنایی دارد. با ایجاد این حس خوب در مخاطب، میتوانید افراد زیادی را جذب کرده و آنها را به مشتری تبدیل کنید.
برای جذب مشتری میتوانید از نمونه پیامکهای زیر استفاده کنید:
نکات مهم برای استفاده از تبلیغات پیامکی
علاوه بر شناخت مخاطب، نکات دیگری در تبلیغات پیامکی هست که باید به آن توجه کنید. در ادامه، مختصر و مفید به این نکات میپردازیم:
۱. متن طولانی نفرستید!
مخاطب امروز، دامنه توجه بسیار کوتاهی دارد. سعی کنید متن پیامک خود را کوتاه نگه دارید که هم مطمئن شوید که مخاطب، آن را میخواند، هم میزان تاثیرگذاری پیامتان بیشتر شود.
۲. شخصیسازی کنید
احتمالا شما هم وقتی نام خودتان را در ابتدای پیامی ببینید، حس خوبی دریافت میکنید. با شخصیسازی پیامها، احتمال باز شدن و خوانده شدن آن بیشتر میشود. خاطرم هست یکبار برای شرکت در یک دورهٔ آموزشی، کد تخفیف اختصاصی برایم ارسال شد که نامم جزوی از کد تخفیف بود. اگر حدس میزنید که در نهایت آن دورهٔ آموزشی را خریداری کردم، باید بگویم بله! این قدرت شخصیسازی پیام است.
۳. خلاقیت را چاشنی کار کنید
همهٔ ما از پیامهای کلیشهای و تکراری خسته شدهایم! در کنار آن، متنهای تبلیغاتی تکراری هیچ نتیجهای به بار نمیآورند. آدمها روزانه در معرض صدها پیام تبلیغاتی قرار میگیرند. اگر در این میان شما بتوانید پیام خود را به شکل خلاقانهای ارسال کنید، برد خوبی را از آن خود کردهاید.
۴. زمان درستی را برای ارسال انتخاب کنید
یکی از مهمترین نکات تبلیغات درست، مسئلهٔ «زمان» است. زمان درست ارسال، تا حد زیادی به مخاطب شما بستگی دارد. بنابراین شاید نتوانیم یک نسخهٔ کلی برای همهٔ کسبوکارها بپیچیم، اما میتوانیم ساعتهایی را که اکثر آدمها تلفن همراه خود را چک میکنند، در نظر بگیریم. مثلا اکثر کارمندان در ساعت ۸-۹ صبح و ۴-۵ بعدازظهر گوشی خود را چک میکنند. یا بسیاری از افراد در ساعات ابتدایی شب، بین ساعت ۹ تا ۱۰، گوشی در دست دارند. اما به طور کلی توصیهٔ ما این است که مخاطب خود را بیشتر بشناسید و زمان مناسب برای آنها را از طریق آزمون و خطا پیدا کنید.
۵. مخاطبان خود را دستهبندی کنید
ارسال پیام متناسب با مخاطب، نیازمند دستهبندی مخاطبان است. قطعا شما نمیخواهید پیام تبلیغات کاشت ناخن برای پدرتان ارسال شود! با دستهبندی کاربران خود، از اینکه پیام درست به دست مخاطب درست میرسد، مطمئن خواهید شد.
۶. حس فوریت ایجاد کنید
در انتهای همهٔ پیامهای تبلیغاتی، عبارت CTA یا «دعوت به اقدام» را مشاهده میکنید. این عبارتها، همان جملاتی هستند که به شما میگویند روی لینک کلیک کنید، با شمارهای که قرار داده شده است تماس بگیرید یا… . برای اینکه مخاطب شما به انجام کاری که از او میخواهید ترغیب شود، سعی کنید حس فوریت در او ایجاد کنید. مثلا بنویسید برای اینکه از تخفیفها جا نمانید، همین حالا اقدام کنید. یا اگر با هدف فروش محصول پیامک ارسال کردهاید، بنویسید موجودی این محصول محدود است.
۷. امکان «لغو پیامک» را ایجاد کنید
برای احترام به حریم مخاطب، توصیه میکنیم در پیامک خود امکان «لغو» را قرار دهید. این کار معمولا از طریق ارسال یک عدد یا کلیک روی لینک انجام میشود. مثلا وقتی بنویسید «لغو1» یعنی کاربر با ارسال عدد ۱، دیگر پیامک شما را دریافت نخواهد کرد.
با تبلیغات پیامکی بهراحتی مشتری جذب کنید
اگر تا به حال از تبلیغات پیامکی استفاده نکردهاید یا تجربهٔ خوبی از آن ندارید، توصیه میکنیم این بار با نجوا، تجربهٔ جدیدی را رقم بزنید. در پنل پیامکی نجوا، به امکانات زیادی در جهت ارسال پیامکهای خود به بهترین نحو دسترسی خواهید داشت. در کنار اینها، نجوا گزارش کاملی از کمپینهای پیامکی ارسالشده در اختیارتان میگذارد که برای تحلیل و بررسی نتایج آن، کمک بزرگی به شما خواهد کرد.
** محتوای این مطلب تبلیغاتی است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.
نظر شما