۱ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۴۱
کد خبرنگار: 985
کد خبر: 84949176
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دو هزار و ۲۰۰ گروه جهادی بسیج در استان اردبیل فعالیت دارند

اردبیل- ایرنا- مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: دو هزار و ۲۰۰ گروه جهادی در عرصه های مختلف به اهالی مناطق محروم روستایی خدمات ارائه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا سرهنگ پاسدار عباس نوظهور در رزمایش گروه‌های جهادی بسیج خلخال اظهار کرد: ۴۲ هزار گروه جهادی در کشور فعال هستند که سهم استان اردبیل از این تعداد۲ هزارو ۲۰ گروه جهادی است که در عرصه‌های مختلف به مردم خدمات رسانی می‌کنند.

وی افزود: سازمان بسیج سازندگی پرچم پیشرفت و عدالت است که به عنوان بازوان قوی انقلاب و همسو با دستگاه‌های انقلاب در مناطق مختلف فعال کشور و استان است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس(ع) اردبیل با اشاره به سازماندهی و فعالیت بسیج سازندگی در حوزه‌های عمرانی، بهداشت و درمان، دامپزشکی و آموزشی و فرهنگی، ورزشی گفت: سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل در هر جا و هر نقطه کشور که مشکلی ایجاد شود، حضور فعال دارد و ما باید کاری کنیم که گفتمان جهادی به یک گفتمان عمومی تبدیل شود.

سرهنگ نوظهور بسیج سازندگی را پرچمدار اقتصاد مقاومتی بویژه در مناطق کم‌برخوردار عنوان کرد و از مسئولان دستگاه‌های اجرایی و بسیج سازندگی درخواست کرد با ارائه امکانات و اعتبارات به گروه‌های جهادی آنها را خدمات‌رسانی به مردم و درآمدزایی برای اقشار کم‌برخوردار جامعه یاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: جهادگران بسیجی در کنار محرومیت‌زدایی، خدمات‌رسانی، اقتصاد مقاومتی و کمک‌های مومنانه، ناممکن‌ها را تبدیل به ممکن کردند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس(ع) اردبیل، افتتاح ۲۰۳ نیروگاه خورشیدی و خانگی، اشتغالزایی برای ۹۰۰ نفرمساعدت برای دریافت مجوزهای کسب و کار، آموزش بیش از ۳ هزارو ۱۰۰ نفر، مقابله و مهار کرونا، توزیع کمک‌های مردمی در بین اقشار آسیب دیده از کرونا و مردم کم برخوردار را از جمله خدمات بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس (ع) عنوان کرد.

سرهنگ نوظهور در ادامه افزود: یکی از برنامه‌های بسیج سازندگی در حوزه حمایت از مشاغل خرد خانگی، برگزاری نمایشگاه‌های هفتگی در شهرستان‌ها و روستاهاست تا کمکی در زمینه فروش محصولات تولیدی روستاییان داشته باشیم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه استان همچنین از ویزیت رایگان مردم در مناطق کم برخوردار طی دهه بسیج سازندگی در سراسر استان اردبیل خبرداد و گفت: اعزام اکیپ‌های پزشکی و دامپزشکی به روستاهای کم برخوردار نیز از جمله برنامه‌های مهم و محوری دهه بسیج سازندگی است.

سرهنگ نوظهور از اجرای طرح همگام با کشاورزی و مشاوره به کشاورزان در دهه بسیج سازندگی در سراسر استان خبرداد و گفت: آغاز عملیات اجرایی پروژه‌ها در مناطق محروم، افتتاح پروژه‌های محرومیت زدایی، ارائه خدمات آموزشی، حقوقی و مشاوره و تداوم توزیع بسته های معیشتی بین خانواده‌های کم برخوردار از جمله برنامه های پیش بینی شده برای دهه بسیج سازندگی است.

وی از بهره برداری از ۹۰ واحد مسکونی ویژه خانواده‌های کم برخوردار خبرداد و گفت: درصدد هستیم با همکاری اداره آب و فاضلاب در نهضت آبرسانی ۴۵۴ روستا در مناطق محروم را از نعمت آب پایدار بر خوردار کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha