کمیته امداد خراسان‌شمالی ۸۱۷ میلیون تومان هزینه درمانی به بیماران خاص پرداخت کرد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: این نهاد حمایتی ۸۱۷ میلیون تومان هزینه درمانی از ابتدای امسال تاکنون به بیماران خاص و صعب‌العلاج زیر پوشش پرداخت کرد.

مجید الهی راد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مجموع؛ هزار ۷۱۳ بیمار خاص و صعب العلاج زیر پوشش این نهاد حمایتی قرار دارند که از این تعداد هزار و ۶۰۰ نفر بیمار صعب العلاج و مابقی بیمار خاص هستند.

وی افزود: بیشترین هزینه کرد برای این قشر از جامعه بابت خرید پوشک، فرانشیز دارو، بستری و آزمایش است که به نگاه ویژه نیکوکاران نیاز دارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: سال گذشته نیز سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای این بیماران از محل منابع داخلی کمیته امداد و دولتی هزینه شد.

الهی راد تصریح کرد: این نهاد علاوه بر پرداخت کمک معیشت ماهانه و خدمات درمانی و بیمه‌ای به افراد سالمند و زمین گیر، هر ماه تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان کمک هزینه نگهداری پرداخت می‌کند.

وی بیان کرد: این نهاد سالانه با اولویت مناطق محروم، خدماتی از قبیل غربالگری انواع بیماری‌های غیرواگیر، برگزاری کلاس‌های آموزش بهداشت و سلامت، تحویل سبد اقلام، کمک هزینه پزشکی در قالب خدمات چشم پزشکی و دندانپزشکی به مددجویان ارایه می‌دهد.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون و ۱۱ نفری حدود ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha