معاون استاندار: روانسازی مراودات تجاری بین خراسان‌رضوی و هرات مد نظر است

مشهد-ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: سفر هیات اقتصادی خراسان رضوی به افغانستان منجر به روانسازی مبادلات ترانزیتی بین ایران و افغانستان و به خصوص هرات خواهد شد.

ابوالفضل چمندی روز دوشنبه در حین عزیمت هیات اقتصادی از خراسان رضوی به کشور افغانستان و در پایانه مرزی دوغارون تایباد در جمع خبرنگاران افزود: مسائل مربوط به تجارت، حمل‌ و نقل، صادرات سوخت، پایانه های مرزی و گمرک محورهای اصلی بازدیدها و جلسات مسوولان اقتصادی خراسان رضوی به هرات می باشد.

وی ادامه داد: گفتگوها و تبادل نظر باعث رسیدن به نقاط اشتراکی در موضوعات مختلف مورد نیاز می‌شود تا بر اساس آنها بتوان راه‌حل های قابل اجرا برای مسائل تعریف کرد.

معاون استاندار بیان کرد: در این سفر کاری دو روزه، ۱۲ نفر از مدیران نهادهای اقتصادی خراسان رضوی در شهر هرات کشور افغانستان در چهار کارگروه مسائل مورد تفاهم را پیگیری خواهند کرد.

چمندی گفت: در گذشته شاهد حضور هیات های اقتصادی بلند پایه ای از افغانستان در ایران و خراسان رضوی بوده ایم و تصمیم هایی که در آن جلسات گرفته شده نیز در این سفر بررسی و پیگیری خواهد شد.

سفر هیات اقتصادی از خراسان رضوی به سرپرستی معاون هماهنگی امور اقتصادی خراسان رضوی امروز به هرات آغاز شد. بعد از تحولات کشور افغانستان تاکنون هیات اقتصادی از استان به کشور افغانستان سفر نکرده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha