اجرای ۲۰۰ میلیاردتومان طرح عمرانی جدید در شهرستان ری کلید خورد

شهرری - ایرنا - با ریل‌گذاری جدید برای اجرای طرح‌های عمرانی شهرستان ری، ۹ پروژه از محل اعتبارات ارزش افزوده روستاهای فاقد دهیاری به مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان تعریف شده که در زمان مشخص و قانونی اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهریور سال جاری، فرماندار ویژه شهرستان ری، از اجرای چندین طرح اولویت دار عمرانی از محل اعتبارات ارزش افزوده روستاهای فاقد دهیاری خبر داد که تکمیل یا اجرای آنها معطل تامین اعتبار ۲۸۰ میلیارد تومانی بود.

بر اساس قانون، سالانه اعتباراتی در قالب مالیات بر ارزش افزوده متناسب با جمعیت هر منطقه ای تخصیص می یابد که در سطح روستاها مسئول هزینه کرد این اعتبارات دهیاران هستند.

اعتبارات از محل ارزش افزوده برای روستاهای فاقد دهیاری به بخشداری ها تخصیص می یابد تا با نظارت بر پروژه های عمرانی، بخشی از اعتبارات مورد نیاز تامین شود.

حمید زمانی فرماندار ویژه شهرستان ری در ابتدای شهریور امسال در جمع خبرنگاران گفت که بر اساس ارزیابی محل هزینه کرد اعتبارات ارزش افزوده، مشخص شده است که مبلغ قابل توجهی برای روستاهای فاقد دهیاری وجود دارد که می توان در صورت تایید در شورای برنامه ریزی استان تهران آن را صرف طرح های عمرانی اولویت دار شهرستان کرد.

به تازگی خبری از فرماندار ویژه شهرستان ری مبنی بر اصلاح مسیر طرح های عمرانی شهرستان ری منتشر شد که حکایت از وجود مشکلاتی در روند اجرا و تاثیر آن در تعلیل و تاخیر آنها داشت.

فرمانداری ها مجری طرح ها نیستند

در همین زمینه زمانی گفت: بر اساس شرح وظایف ذاتی و قانونی، دستگاه‌های حاکمیتی مانند استانداری‌ها و فرمانداری‌ها در روند اجرای طرح های عمرانی نقش نظارتی دارند و ورود آنان به این موضوع به عنوان کارفرما چالش هایی را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: بر همین اساس اجرای طرح های عمرانی باید به دستگاه های تخصصی متناسب با نوع آنها واگذار شود، روندی که طی سال های گذشته در این شهرستان به اشتباه پایه گذاری شده بود.

زمانی با بیان اینکه محل تامین اعتبار هیچ ارتباطی به دستگاه مجری طرح ندارد، تاکید کرد: در اجرای طرح های عمرانی، دستگاه‌های حاکمیتی به عنوان کارفرما فقط نقش نظارتی دارند در حالی که اجرای همان طرح ها به دست دستگاه های اجرایی تخصصی، کمترین انحراف و بیشترین کیفیت را رقم می زند و مانع از تضییع بیت المال می شود.

اجرای ۲۰۰ میلیاردتومان طرح عمرانی جدید در شهرستان ری کلید خورد

معاون استاندار تهران خاطرنشان کرد: بررسی دقیق علت تاخیر در اجرای طرح های عمرانی شهرستان ری، نشان داد که مانع اصلی ورود و دخالت دستگاه های حاکمیتی مانند فرمانداری است که این روند پس از شناسایی اصلاح و برای طرح های جدید، مسیر صحیح ریل گذاری شد.

واگذاری طرح های جدید شهرستان ری به دستگاه های تخصصی

محمد بشارت معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار ویژه شهرستان ری در تکمیل سخنان فرماندار با اشاره به اصلاح روند اجرای طرح های عمرانی، گفت: از این پس اجرای طرح های جدید بر اساس قانون به دستگاه های تخصصی مانند مجموعه اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل نوسازی مدارس واگذار می شود.

بشارت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بررسی علت تاخیر و تعلل در اجرای طرح های عمرانی این شهرستان نشان می دهد که اصرار به تداوم رویه غلط پیشین مانع از فعالیت پیمانکار و در نهایت اتمام زمان قرارداد وی معطل ماندن طرح ها شده است.

وی تعلل و تاخیر در اجرای طرح ها را موجب افزایش قیمت تمام شده و تضییع حقوق بیت المال دانست و بیان کرد: اکنون برای ا اصلاح این رویه، مشاوران فنی برای طرح ها انتخاب شده تا با حضور در کنار پیمانکاران، برآورد جدیدی از قیمت تمام شده ارائه کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار ویژه شهرستان ری تاکید کرد: رویه جدید پیش رو، از سویی مانع از تضییع حقوق بیت المال و ضمانت کیفیت اجرای طرح و از سوی دیگر موجب اجرا و اتمام آن بر اساس زمانبندی قانونی و به تبع آن جلوگیری از افزایش قیمت تمام شده می شود.

آغاز ۹ طرح عمرانی جدید با ریل گذاری صحیح در شهرستان ری

بشارت به تعریف ۹ طرح عمرانی جدید طی سال جاری با اعتبار ارزش افزوده روستاهای فاقد دهیاری در شهرستان ری اشاره کرد و ادامه داد: تمام این طرح ها با نظارت فرمانداری یا بخشداری و اجرای دستگاه تخصصی اجرا خواهند شد.

وی یکی از این طرح های عمرانی را کمک و مشارکت در تکمیل چمن مصنوعی استاندارد در محله بهشتی شهرری دانست و افزود: برای این طرح هشت میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته و در هشت آبان امسال این اعتبار به دستگاه متولی که اداره ورزش و جوانان باشد، ابلاغ شده و تخصیص یافته است.

اجرای ۲۰۰ میلیاردتومان طرح عمرانی جدید در شهرستان ری کلید خورد

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار ویژه شهرستان ری طرح دوم را مشارکت در تکمیل مطالعه و اجرای کمربندی قلعه نو با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان برشمرد و یادآور شد: اعتبار این طرح نیز در هفت آبان امسال به اداره راه و شهرسازی شهرستان ابلاغ شده و تخصیص یافته است.

وی در خصوص ضمانت اجرای این طرح ها تاکید کرد: تخصیص اعتبار متناسب با پیشرفت پروژه ها به صورت مرحله و تحقق سهم خود دستگاه ها انجام می شود.

به گفته وی طول کمربندی قابل اجرا بالغ بر سه کیلومتر و برای کاهش ترافیک در مسیر است.

بشارت اظهار داشت: مشارکت و کمک به تکمیل پروژه پل غیر همسطح غنی آباد با اعتبار ۱۵ میلیاردتومان به اداره راه و شهرسازی محول و اعتبار آن ابلاغ شده و تخصیص یافته است که بناست در ابتدا برای کاهش ترافیک و زودبازدهی متناسب با اعتبارات در اختیار، در قالب میدان جهت اصلاح هندسی محور اجرا شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار ویژه شهرستان ری طرح چهارم را مربوط به کمک و مشارکت در تکمیل پل غیر همسطح فیروزآباد و جاده ورامین دانست و خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح، ۳۰ میلیارد تومان اعتبار به اداره راه و شهرسازی ابلاغ شده و تخصیص یافته است.

وی کمک و مشارکت در تکمیل پایش تصویری دادگستری شهرستان ری را دیگر طرح عمرانی خواند که برای اجرای آن ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار پیش بینی، ابلاغ و تخصیص یافته است.

بشارت کمک و مشارکت در تکمیل خرید تجهیزات بیمارستان فیروزآبادی را از دیگر پروژه ها برشمرد و ادامه داد: برای اجرای این طرح ۲۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی و ابلاغ شده و به دانشگاه علوم پزشکی ایران برای خرید تجهیزات تخصیص یافته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار ویژه شهرستان ری کمک و مشارکت در تکمیل طرح بیمارستانی ۹ دی سپاه پاسداران را از دیگر پروژه ها عنوان کرد و گفت: برای این طرح نیز ۱۰ میلیارد تومان به منظور خرید پنج دستگاه آسانسور، تجهیزات موتورخانه، تابلوهای برق و تکمیل ساختمان ابلاغ شده و تخصیص یافته است.

اجرای ۲۰۰ میلیاردتومان طرح عمرانی جدید در شهرستان ری کلید خورد

وی اضافه کرد: یکی دیگر از این طرحها کمک و مشارکت تعمیر و توسعه مراکز بازپروری ماده ۱۶ شهرستان ری است که برای آن ۱۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

بشارت اعلام کرد: کمک و مشارکت در تکمیل زیر ساخت ندامتگاه تهران بزرگ با اعتبار پنج میلیارد تومان از دیگر طرح هاست که اعتبار آن تخصیص یافته و بناست در قالب محوطه سازی و کمک به اجرای زیر ساخت های ندامتگاه تهران بزرگ هزینه شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار ویژه شهرستان ری با بیان اینکه مجموع اعتبار پیش بینی شده و تخصیص یافته برای این ۹ طرح به ۱۹۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان می رسد، خاطرنشان کرد: بناست این طرح ها در مدت زمان قانونی تعیین شده اجرا شود.

این مسئول یادآور شد: تمام تعهدات فرمانداری در این زمینه محقق خواهد شد و عملکرد دستگاه هادر این زمینه توسط رسانه ها و خود فرمانداری رصد و پیگیری می شود.

شهرستان ری با یک میلیون نفر جمعیت و پنج بخش در جنوب پایتخت قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha